1 macka=7 kilo?

Tog min nu efter disken en macka...slarv med frukost får man väl kalla det...men va rikigt hungrig nu, så var bara att ta sig en macka...dock får jag alltid lite smått ångest när jag ätet vitt mukt bröd...det är ju inte bra, det blir man tjock av, det innehåller en massa socker allt som man får höra alltid, i tv, i tidningar osv...Å ne, klart det inte är så bra..men nån skiva om dan kan fasen inte vara så farligt..hellre det än choklad eller nått som är lätt att ta när hunger och småsug sätter in...Tänkte på det förra torsdagen när vi såg "du är vad du äter" ojoj, de hade räknat ihop vad de hade ätit tillsammans på en vecka, 15 skivor vitt bröd...jaja...det är ju ca 1 skiva var om dagen, det vill inte jag kalla mkt...ne, man ska ju äta detta torra svarta bröd med så mkt fibrer i att det knappt går att tugga...sånt gillar inte jag...usch...knäcke går bra för mig, ska väl vara nyttigt det me, men är det inte gott att ibland få äta mjukt vitt bröd, har en tid nu hållt mig helt borta från det, blive knäcke eller yoghurt till frukost, men idag tog jag mig en, å vips med alla dessa ord som rullar i huvet "socker, fettma osv" så känns det som om jag ökade vikten med 7 kilo...klart man inte har, en macka gör ju ingen skillnad...men att behöva känna ångest över att äta en, då är det inte bra.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0