arbetsförmedlingen

Ja vad säger man om dom..fick ett brev från dom idag...en kallelse...ska dit på måndag, ja de är verkligen ute i god tid... nått gruppmöte som jag måste gå på mellan 15-16. För nått med jobbgaranti för ungdomar. Tog å skickade ett mail om det är ngt för mig eftersom jag nu får nytt timvik och troligtvis kmmer ha mkt mer jobb. Jo då, jag har ju a-kassa, då måste jag gå...ok då...läste lite på deras hemsida...jaha...jag kan alltså tvingas gå praktik 3 månader på nått företag för 125 kr om dan...är de sjuka eller? Är det inte bättre att jag jobbar? Ger fasen inget jobb de där jäkla praktikerna som arbetsförmedlingen ska köra ut folk på, arbetsgivarna som tar in praktikanter ser det ju bara som gratis arbetskraft ju. Å vad fasen ska jag gå å jobba för 125 kr om dan för när jag har högre a-kassa än så, dessutom så behöver jag bara jobba ca 5 dar så har jag ju de där pengarna ändå...eller rättaresagt, mer där till. Jag får väl gå till det där jäkla mötet, annars blir jag ju avstängd från a-kassan, deras jäkla hot jämt, man ska medela i god tid om man inte kan komma osv, men de ska inte behöva medela i god tid om att man ska på möte. Nej då..betalar de busspengar då...kostar ju att åka på ett helt meningslöst möte, ne det det gör de ju inte. Bara hoppas på att få prata med nån bra handledare som fattar att det är mkt bättre för mig att jobba än att gå praktik, å att jag kan få jobba nu å sen till hösten förhoppningsvis plugga, det ger mig bra mkt större möjligheter till jobb än att gå praktik, den saken är iaf säker. Arbetsförmedlingen får jätte gärna hjälpa til att skaffa jobb, säger inget om det, men detta de gör är bara för att det ska se ut som att det är färre arbetslösa ungdomar, i sig blir det ingen skillnad, men att hjälpa till å ge praktik, det ger inte jobb...å det vet så väl. Å dessutom få så lite pengar att det inte finns en chans att klara sig på heller...Blir så arg på detta. Kan de inte hjälpa till på ett vettigt sätt istället. Det här är ju bara ren jäkla galenskap.
Ska dock försöka att inte skälla ut dom på måndag. Å som sagt, får väl hoppas att människan jag får prata med har lite innanför pannbenet och fattar att det är bättre att jobba än att gå praktik.
Svar ja, jag blir arg på sånt här.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0