mitt schema

Fick hem mitt schema idag, först när jag kolla igen det kändes det som det var så mkt kvällar...men sen när jag satte mig å räkna var det inte så farligt längre...på 6 veckor 42 dagar, så är jag ledig 15, jobbar 13 kvällar å 14 dagar...så tycker att det är helt ok=) Jobbar 75 %, så blir ju en del ledigt, vissa dagar långa, vissa dagar korta, men så är det ju ofta när man jobbar inom äldrevården. Kommer dock inte jobba med dementa längre, vanligt äldreboende blir det, ska jag vara ärlig ska det bli ganska skönt, slippa tjatet lixom, å man behöver inte "övervaka" de gamla på det sättet. Lite lugnare helt enkelt med lite mer tid att underhålla de gamla osv. Blir ju dock lite nytt då, eftersom det är ca 3-3½ år sen jag var på dom avdeningarna, men det löser sig=)
Måste vara ledig 25-26 maj, har tur, är bara den 26:e jag måste te semester eller om jag kan byta med nån...får väl se..annars är det ju inte hela världen att ta sem, är ju den enda sem jag kommer att ta..sommarn kommer jag ju jobba hela lixom. Så kommer ju ändå samla på mig lite semdagar..ovanligt det där för mig...semesterdagar lixom...har ju alltid bara fått semesterersättning...så efter detta vikariat sen får jag väl plocka ut dagarna i pengar, det kommer ju inte heller vara helt fel=)
Himla skönt iaf att veta vad man gör i 3½ månad, veta att jag får 75% lön hela tiden. underbart=) Så är det bara hoppas att jag kommer in på skolan sen, kommer då jobba lite extra oxå..kan ju alltid behövas...jag hoppas ju på att slippa ta studielån, klara mig på bara studiestödet, å får jag bara jobba lite, ett par helger eller så där å så hoppas att johan får mkt jobb oxå så klarar vi oss säkert utan lån=)
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0