recept

Lägger ut receptet på cupcakesen för er som vill ha.

Cupcakesen:

100 gram smält smör
2 ägg
1½ dl socker
2 dl mjölk
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
ca ½ tsk citronsaft
en nypa salt
Jag ville ha chokladsmak, så hade i 5 tsk kakao

Vispa ägg och socker poröst. Blanda sedan i resten av ingredienserna.
Häll smeten i muffinsformar, jag fick ut 25 st.

Grädda ca 15 min i 175 grader.

White fluffy frostingen:

1 cup strösocker (ca 2,4 dl)
1/3 cup vatten (ca 0,8 dl)
1/4 tsk pressad citron
2 äggvitor
1 tsk vaniljsocker

Rör ihop socker, vatten och citron i en kastrull och värm tills det kokar, låt koka en stund.
Under tiden vispa ihop äggvitor och vaniljsocker så mjuka toppar bildas.
Häll lite av taget av den varma sockerlagen under vispning, obs, häll i ytterst lite i taget, nån matsked i taget. Vispa tills marängen blir kall och bildar hårda toppar, tar ca 10 min.
Sen är det bara spritsa på detta på "muffinsarna" och dekorera frivilligt.

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Tack!

2008-04-17 @ 20:22:34
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Sandra

Men hördu..Jag ville ha chokladsmak, så hade i 5 tsk bakpulver..Mena du inte kakao..?

2008-04-17 @ 21:33:24
Postat av: annica

svr till sandra:
haha...nej nej...chokladsmaken fick jag från bakpulvret så klart..hum...ne då...blev ju inte fel...jaja...får skylla på att jag samtidigt såg på lyxfällan..=)

2008-04-17 @ 21:55:43
URL: http://annica123.blogg.se
Postat av: Annsingen

Är det inget mjöl i dom?

2008-04-18 @ 08:51:33
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0