så där då

Jaha, då har man vare på arbetsförmedlingen då...nåja..inte så farligt som jag tolkade det på deras hemsida...men jag måste gå på den här jobbgarantin för ungdomar, annars blir jag avstängd från a-kassa, men dock så blir det högre ersättning för mig..trodde ju att jag skulle få 125 kr om dagen, det var ju så jag tolkade det, men så var det inte, får samma summa som från a-kassan fast får det från försäkrningskassan istället...så nu ska jag verkligen spara på mina dagar tills det träder i kraft, har bara 12,5 dagar kvar tills jag går ner på 65 % får ju 70% nu...så sparar jag dagarna så får jag ju de där 70% från försäkrningskassan istället för 65..man får inte vara dum...men vilket fall så blev det inte så mkt info idag, ska dit å prata med nån på fredag klockan 11 istället, så då får jag reda på allt jag behöver veta. Men i stort sätt iaf ed detta nu kommer det vara som vanligt, jag jobbar när jag har jobb, söker jobb, men dock kommer jag få ha tätare kontakt med arbetsförmedligen...å det kan jag väl ha då...spelar roll, bara de hjälper mig ngt oxå...vi får väl se.
Vi var förbi Johans jobb oxå å hämtade lappen med jobb...han kunde ju lika gärna hämtat det imorrn, men han va ju nyfiken på hur mkt jobb han fått...ganska ok iaf, tisdag-lördag har han jobb, å strax över 38 timmar, så är väl ok iaf får man väl säga. Skönt skönt.
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0