Vår jul

Jaha..redan annandagen..men jag har ju inte berättat om julafton än..så nu kommer lite och lite bilder, mest på det vi fick.

Julafton iaf började med att gå upp tidigt för att skjutsa Johan till jobbet, sen hem och fastnade framför datorn..ovanligt..=) Fick senare panik då jag suttit lite för länge eftersom jag skulle möta upp mamma och pappa hos syster och Anders för att vi skulle gå och hälsa på farfar...Kom iaf dit och vi gick in mot stan för att hälsa på honom..han var inte där...så typiskt..men men...vi gick tillbaka och kom då till S&A ganska tidigt..så blev lite tid där, pappa satt å läste lite ur nån rolig bok å lite...men sen började vi iaf att förbereda för maten, vi väntade inte Johan som skulle komma lite över 13.



Kort ska tas när man inte är berädd..fast kanske bra om jag får med hela personen...nåja...=)

Sen satte vi oss iaf och åt av all den goda maten, som vanligt var man totalt proppmätt och man tror man inte ska kunna äta på flera dagar...
Sen satte vi oss i soffan så var det snart dax gör kalle...trist säger jag...ett måste säger andra...Johan och jag somnade till en liten stund...=)
Sen då...julklapparna...
Syster fick största paketet..



Lita på att vi var nyfikna...



En gigantisk tvättkorg var det...

Nåja...sen fortsatte vi då öppna våra paket och åt en massa godis..=)
För att sen sätta oss och fika och prata och så lite gölgg för alla utom mig...det gillar jag inte...
Vi åkte iaf hem sen...vet inte vad klockan var..runt 7 kanske...hem å öppna mer julklappar då vi hade en del från Johans föräldrar oxå..=)
Vi somnade sen rikigt trötta...jag lovar..=)

Vi gav mina föräldrar ett wii spel, vi gick ihop alla 4 å köpte det till dom..hehe...har sån bra bild på mamma när hon öppna det, hon ser ut som ett barn...=) Men lägger ju inte upp bilder på andra än Johan och mig här, så den bilden får ni inte se...Hoppas inte att det gör ngt att du är med lite syster? Inget ansikte iaf...Säg till om jag ska ta bort det.

Lite vad vi fick:



Nu ska vi hålla rent omkring oss...=) Vi hade verkligen önskat oss den där och hoppades...å vi fick den=) både praktisk och rikigt snygg=)



En jätte snygg brödbox som vi oxå hade önskat oss...=) I framtiden sen så vill jag även ha de burkar med te och kaffe och allt vad det finns, jätte snygga ju=)



Påslakan, svarta..så snyggt=)



Lite handdukar...det får man typ jämt...det hör lite till, men alltid bra att ha.


Häftig snö som S&A köpt i London..det är bara typ ett pulver som man blandar med vatten och så sväller pulvret och blir till snö...kan användas om och om igen då snön blir pulver efter ett tag igen eftersom det torkar..häftigt=)



Löpare och tabletter...jätte snygga och så kul att byta med, det gör så mkt för ett rum bara med en ny duk.=)



Presentkort fick vi oxå, alltid bra, en hel del på hemtex så lär bli nya gardiner och kanske nya kuddar till soffan om pengarna räcker, det är ju rea nu..=)



Hygienartiklar, en del har jag ställt in som jag inte orkade gå och hämta, men en hel del sånt fick vi båda, går åt så mkt ju..



En ny ugnsfast form, vi har en hel del, men den bästa storleken gick av på mitten när jag skulle diska den en gång, så vi fick en ny..ännu bättre eftersom denna är mkt högre kant på...

Detta var en del av det vi fick...fick mkt mer, men orkar inte ta kort på allt.
Vi är supernöjda.
Tack alla snälla=)

Sen gick vi över på juldagen...igår då..Johan jobba som vanligt...min stakars lilla älskling...tur det ger lite extra pengar iaf=)
Jag åkte hem till mamma och pappa...spela wii...fasen så kul...=) har lite träningsvärk idag dock...både i rygg och i armar...
Syster och Anders kom till mamma och pappa igår oxå...så det spelade, det åts, det spelades och det fikades...typ...

Idag jobbar Johan oxå...men idag ska jag ingenstans, idag ska jag bara vara hemma och ta det lugnt...har så ont i min rygg...tror ju på träningsvärk..men jobbigt ändå att ha ont...hade tänkt att städa lite...plocka undan lite å så...julklapparna står lite överallt i vår lägenhet...men får se hur mkt jag orkar...lite grann kan jag ju iaf fixa med...diska oxå...alltid denna disk...=(

Kram


Kommentarer
Postat av: ROXY

hehe, gudars vilket mega paket på bild nr 2 :D



allt är bara bra med mig, med dig då? ;)

och man är ju ej så aktiv med bloggen nu nej, ingen är nog de ;P

2008-12-26 @ 14:09:49
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0