pepparkakor

Nu har jag spritsat kristyr på en del pepparkakor...har äntligen bild på huset oxå..





Där är pepparkakshuset då...



Å pepparkakorna.

Den i mitten ska hängas upp i köksfönstret.



Lite mer närbild på den som ska hängas upp...lite större än de andra.

Det är kul att sitta å spritsa kristyr, skulle kunna fortsätta i oändlighet...och äntligen fick jag användning för den lilla tyllen jag köpte i somras, ångrade köpet lite då det inte är så ofta man använder så små, men idag var den jätte bra=)
Sparade iaf lite pepparkakor naturella, även fast det är gott med kristyr på så kan det ju vara gott att äta några utan oxå.

Köttfärs är upptagen, det blir piroger idag, men det lär dröja ett tag till innan jag lär kunna sätta igång, tar ju lite tod att tidna köttfärs. Hittade vår bästa julskiva idag oxå, den låg nämligen inte i sitt fodral, så jag börja leta i alla andra fodral, räknade med att behöva leta i alla för att sen hitta den i det sista, men den låg i typ det 20:e jag kollade i, skönt=)

Nu blir det iaf lite lugnt innan jag ska hålla på å baka i ett par timmar igen.
Kanske sätter jag fart och gör lite julgodis oxå, det börjar ju bli dax för allt sånt där...kul är det, det jobbiga är ju dock all disk det blir...nån som vill komma och diska efter mig?=)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0