snö



Det snöar ute..måste gjort det ett tag för det har lagt sig en del, men det skulle komma snö idag så.
Jobbigt med snö, fast egentligen är det inte själva snön som jag tycker är jobbig, det är ju vackert och så blir det så mycket ljusare ute, det jag inte gillar är att det aldrig ligger kvar, utan det kommer, skapar en massa halka, töar bort eller regnar bort efter ett par dagar, jätte skitigt blir det, sen kommer det igen, smälter bort, skitigt osv osv...så där håller det ju på hela vintern. Det kan få komma snö nån gång så här i mitten av december å så kan det ligga kvar över jul och nyår, sen kan det få smälta bort och inte komma något mer. Å så kan våren få börja så där nån gång i slutet av februari, vi har ju så lång mörk period här i Sverige, inte många som klarar allt detta mörker. Framför allt som det aldrigt blir nån direkt sommar heller, den regnar ju alltid bort. Man skulle behöva åka iväg på nån resa och få en massa sol på sig. Den som hade råd till det...sen är jag väl inte så där värst sugen på att flyga heller...men å andra sidan gjorde ju syster yster det för första gången när de åkte till London, och hon sa ju att det inte alls var otäckt...nåja...får se nån gång...pengar ska man ju till å börja ha..ngt som det inte är allt för fett med när en av oss jobbar och jag bara pluggar...Inte mkt pengar jag får ut...kunde få ut mer om jag tog lån, men känns bra om jag kan låta bli, blir så länge att betala tillbaka på det där sen ju...Nu kom jag in på annat än vädret...skit samma...brukar inte vara så noga...jag blandar innehåller hur som helst i inläggen ändå ju...Hoppas att ni står ut med det..=)

Nu slutar Johan om en halvtimme, men så ska han me nån buss hem oxå, vet inte alls när det går nån, skulle inte tro att han är hemma förrän om en timme iaf, i och med att det snöar och blir halt så brukar ju bussarna vara lite sena oxå..Frågan är om jag hålle rmig vaken tills han kommer hem, ingen fara om jag skulle vara vaken eftersom jag börjar så pass sent imorrn, men känner mig lite trött, kanske att jag skulle lägga mig å läsa lite...ännu mer kalle anka...hehe..behöver verkligen köpa mig nån bok..=)

Imorrn nån gång kommer de och går igenom allt vårt vatten...eller inte vattnet med kranarna och toalettstolen..de ska kolla och ev byta ut så trycket eller nått ska vara mindre...nån miljösatsning...nåja...på toan lär de säkert inget göra eftersom de satte in nya grejer där för 1½ år sen, toastolen är sån där så man kan välja om den ska spola lite eller mkt vatten...Men iaf..i köket, vi har satt dit ett annat munstycke eller vad tusan det heter, för att kunna variera om vi vill ha "dusch" stråle eller vanligt..men den vågar man ju inte ha kvar när dom kommer, iall att de för för sig att plocka bort den där, så satte dit den gamla som tillhör lägenheten, man måste ju spara allt sånt där...det är bara det att packningen skulle VERKLIGEN behöva bytas på den...spolar man bara lite vatten läcker det inget, men gör man som jag gjorde först så spruta det vatten åt alla håll...Där stod jag å garva...har ju inga extra packningar heller...bara hoppas att man inte är hemma när de kommer, annars får man väl typ: men oj, så har det inte varit innan...Hehe...=)
Bäst är väl iaf imorrn att gå upp vid 7..man vet ju aldrig när de plingar på dörren, de sa vilken dag de skulle komma på, men inte tid, vet inte ens om det blir för eller eftermiddag, tycker man ju att de kunde medela iaf...jaja..hantverkare är hantverkare..

Har bestämt mig, ska lite snabbt kolla lite grejer innan jag slänger mig i sängen...

God natt på er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0