fy f*n vikken dag

Inget har gått bra alls idag...blä...började med att jobbet ringde och fråga om jag kunde komma in tidigare..skulle börjat 8 men började 7..jaja, det är ju inte hela världen...bara det att vi fick gå kort om personal...å vi som är mindre personal som det är på helgerna...å ännu mindre nu...men men, det är bara ta tag i allt, till slut var ju morronarbetet klart å det var bara sätta sig och ringa runt till folk, flera i huset som var sjuka, så det behövdes personal till både kvällen och tills imorrn...jaha, där satt man i 45 minuter å ringde runt...lita på att det är svårt att få in folk som vill jobba i detta fina väder...typ omöjligt...
Händer lite däremellan oxå...hade packat mig en påse med lite badkläder eller solkläder, skulle hem till mamma å pappa å sola en stund, bara det att när jag hade parkerat bilen på jobbet ser jag att jag hade tagit fel påse, påsen som jag hade tagit var johans, men hans arbetskläder, där han hade nycklar å allt...bara ringa johan å meddela vad jag gjort..jag kunde ju inte åka tillbaka hem heller..hans ju inte med...men johan som har superkontakt med driften på jobbet ringde dit och förklarade hela situationen, så dom var super snälla å kom å hämtade johan, skjutsade honom till vår bil för att hämta påsen å sen till jobbet...visserligen fick nu johan kommer bra mkt tidigare till jobbet, men blev ändå mindre stress för honom än om han skulle tagit bussen å hämtat å så där...Stakars lilla johan, han sam hade liiiite sovmorgon iaf...
När johan skulle iväg till jobbet, när de kom å hämta honom så skulle han dra med sig sina mackor å nån påsa hade tydligen fastnat i kaffebryggarn, eller iaf i kannan, så den åkte i golvet...kul...det var den kannan det...bara till å köpa en ny...sånt som händer hur retligt det än är...jobbigast var väl att johan då inte hann ta hand om allt glas å så...så det fick jag ta hand om nu när jag kom hem...kul kul...men men...sånt är livet.
Åkte iaf hem till mamma å pappa efter jobbet för att sola, så trött som man var (och är) så trodde jag att jag skulle somna i solen...men fasen, 50 grader varmt i solen, stod ut i ca 40 minuter, sen var jag tvungen att ge mig in...
Tog å vattnade lite å åkte sen hem..å nu sitter jag här...har tage de där glasskärvorna å dammsugat upp småglaset...dock var det lite vatten på golvet, så där fick jag lägga en handduk över så det torkar..livrädd för att skära mig på glas...sånt gillar jag inte..så vi får väl damsuga under där imorrn när vattnet torkat upp ordentligt.
En flaska vin är inställd i kylen, den ska johan å jag ta ikväll när han kommer hem. Känns som att vi behöver det båda två...
Japp, det var min dag det...hoppas på att det sista av dagen blir bättre...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0