akuten

Orkar väl egentligen inte sitta vid datorn...för ont i huvet å sen vet jag inte hur bra det är att sitta å anstränga ögonen..men tänkte iaf bara berätta var jag tagot vägen, sen lägger jag ner datorn.
Måndags kväll kommer en ofantlig huvudvärk över mig, som inte ger sig med värktabletter eller nått, så det blir upp till akuten, ta prover å hela köret. Fick ligga i nått jäkla undersökningsrum till 3 på natten innan jag fick komma in på en avdelning, då självklart ligga i ett 4:a rum...underbart, komma in klockan 3 å försöka somna med 3 tanter som låg å snarka..nåja, runt 4 tiden somna jag iaf å sov sen till halv 7 så då kom å kolla temp å blodtryck å gav mig värktabletter, sen fick jag sova till 8 igen, då kom johan upp, sen frukost å allt sånt där. Fick reda på att proverna inte visade ngt å ssk trodde jag skulle få åka hem efter att läkan hade varit.
Vid 9 tiden kom läkarn å gjorde undersökning, det som skrämde honom mest då var att jag hade visst dubbelseende, så han skulle sätta upp mig för tid på röntgen, så vid 11 tiden tror jag blev det skalle röntgen, visade inget, så då gjorde de ryggmärgsprov, fy faaaaaan, helt klart det värsta jag nånsin gjort, kanske för att läkarn inte klarade det där så bra, en hel jäkla halvtimme at totalt svettandes å gråtandes annica. Nåja, till slut så var det ju klart...Nu var det bara en lååååååång väntan på reultaa, ca 5 timmar...bara ligga å vänta å vänta å vänta...
Det de hade misstänkt lite, en liten hjärblödning var det inte, dock var det ngt med mina vita blodkroppar, hjärnhinneinflamation...de bedömde dock att jag kunde åka hem då huvudvärken äntligen hde gett med sig så gott som helt.
Dock kom vi inte mer än hem innan huvudvärken var tillbaka, fast mycket mycket värre å kräktes 3 eller 4 gånger, kunde knappt stå på benen, så det fick bli ambulans upp till akuten igen...
In på samma avdelning läkare som kom å gjorde undersökning, supp mot illamående å tabletter mot huvet, vila nån halvtimme tills nästa läkare kom å gjorde undersökning, jo då sa han, helt klart hjärnhinneinflamation, ingen tvekan, men fick iaf åka hem, fick med mig lite suppar å ska ta tabletter, naproxen eller pronaxen, är ju receptfria med ska ta i mkt högre dos än vad som står, så johan ska ner till poteket å köpa upp ett föråd nu...
Så nu är man sjukskriven veckan ut, vila, vila å åter vila, dock ändå inte bara ligga i sängen eller soffan utan röra lite på mig, men lungt..för vila var viktigt.
Det där har vare vad jag gjort..jobbig tid, nu är det dock bara stå ut med huvudvärken å dessutom ont i ryggen efter ryggmärgsproven, kommer kunna ha ont där ett tag...underbart med smärta..
Nu åker datorn bort för mig..
Ha det så bra.
Kram

Kommentarer
Postat av: johan

puss på dig gumman.Hoppas att du blir bättre snart.Det var inget roligt att se dig ha så ont.

Älskar dig min ängel puss puss

2008-06-20 @ 07:11:15
URL: http://metrobloggen.se/johansellstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0