jäkla blåst

Det blåser så jag vet inte vad, å helt plötsligt så hör man hur det slår mot fönstret, då regnar det samtidigt som det blåser jätte hårt, låter som om fönstrena ska gå sönder...får man hoppas inte händer...
Jaha, hur mår man idag då...trött...blev mkt igår, först var det ju promenaden till vc å hem, å sen åkte Johan å jag å lämna läkarintyget på jobbet, å efter det åkte vi dessutom å handlade lite...å det känns, igår kväll hade jag sån extrem huvudvärk å trött som jag vet inte vad...eller, det är jag ju hela tiden...men ändå... Fortfarande trött..men ska ju försöka hålla igång lite, så idag har jag lovat att fixa maten, som jag snart måste börja med, currygryta å ris ska vi ha, det tar allt sin tid att stå å tärna köttet å steka å allt sånt där, så det får bli det å en liten kort promenad senare sen, det får räcka idag...börja komma in i vardagssysslorna, men i lugn takt... Fast kan lova det börjar bli bra trist att vara hemma...nu när man är van vid att jobba å allt...har mitt schema att gå efter å allt...när man va arbetslös vande man sig vid att vara hemma..men nu känns det bara hur trist som helst, det var det ju då med så klart...men känslan nu, man är ifrån jobbet i 2 veckor, bara för att man är sjuk..för att orken är bortblåst å jag får huvudvärk vid ansträngning...det känns inget vidare...å sen är det fasen inget roligt med alla pengar man förlorar heller...för även fast de där 80% av lönen är bra mkt mer pengar än jag fick när jag var arbetslös så har man ju sett fram emot att ha bra ekonomi nu ju...jaja...
För att gå in lite på ekonomi så känns det så sjukt bra nu...räkningar å typ all mat för en månad, det är vad min lön räcker till, sen har vi typ hela Johans lön till allt annat, så resan till danmark nu klarar vi oss på lönerna vi fått ut, slipper ta av sparade pengar, kan nog till å med lägga undan lite...sån jäkla skillnad mot vad det har varit...Lycka att få ha det så här. Blir väl dock lite annat när/om jag börjar plugga i höst, då får vi leva på Johans lön å det lilla bidraget jag får, tänker inte ta lån...dock ska jag försöka jobba lite, få ihop ett par tusen extra iaf, det klarar man sig på, bara man vill, å vi som levt så jäkla fattigt ska väl abslout klara det.
Ne, Johan är hemma om 2 timmar, köttet kommer ta en halvtimme att tärna, en kvart att steka å en timme att koka...så snart måste jag verkligen sätta igång med maten.
Jag vet det inte blir så många inlägg nu för tiden, men jag orkar inte rikigt sitta vid datorn, det bli ett lite längre nån gång ibland istället...men jag kommer att komma igång igen...saknar ju bloggandet, men vad gör man när man inte orkar...Ni är iaf några som fortfarande läser...kul det=)
Kram


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej vännen.

Hoppas allt är bra med dig, Här är det helt ok.

Tack för kommentaren på bloggen. Det lutar mest åt den klänningen faktiskt.



Kram

2008-06-24 @ 12:43:32
URL: http://schander84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0