kvällsmat

Den stora frågan alltid...detta med mat..eftersom Johan å jag inte ätit ngt tillsammans idag än är det ju alltid trevligt att äta ngt annat än typ en macka eller lite yoghurt odyl, rikigt sugen på pirog egentligen..va inne på at göra köttfärspiroger, jätte gott ju...så började steka köttfärs..men sen bara kände jag att ne, orkar inte så å fixa deg å kavla å ha mig..tar ju trots allt lite tid, även fast jag hade tänkt å göra dom på bakpulver, då slipper man ju ändå all tid det ska jäsa...men iaf, paj, det tar ju inte så förskärkligt lång tid å kräver inte så mkt av en, så det fick det bli, men orkade inte stå å kladda med degen, så bakassistenten fick hjälpa mig, visserligen lite extra disk så, men oj så smidigt, kommer aldrig mer stå å kladda med pajdeg för hand...
Nu står iaf pajen halvklar i köket, den ska bara in på värmning sen när Johan kommer...jag vet jag är lite tidigt..men den blev precis klar, gick ju snabbare än jag tänkt mig med förgräddning å allt, å göra den senare ville jag ju inte heller, för klockan 7 ska jag ju se unga mödrar...nåja, skönt när det är förberett, helt klart, eftersom jag inte rikigt mår på topp heller...tröttheten ger sig inte å heller int rikigt huvudvärken, men den är bra mkt bättre iaf, tog lite mer värktabletter...å de har som sagt hjälpt lite grann iaf, alltid ngt=)
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0