2 bottnar

Nu har jag gjort en rulltårtssats, som blev 2 st bottnar till tårtan som ska göras på fredag tills på lördag..smidigt att göra på rulltårta faktiskt...
Ska väl göra en till...vill ju ha 4 st bottnar sammanlagt, men nu finns bara ett ägg kvar hemma, å det räcker inte långt...får köpa mer...kan ju göta den sista botten på fredag, eller på torsdag när jag kommer hem, går ju skitfort att gära på rulltårtssmet, 5 minuter i ugnen lixom..ingen tid alls ju, å så svalnar det ju fort...så egentligen kunde jag ju gjort alla på fredag, men skönt att ha en del förberätt...tycker att sånt är så himla skönt, jobbigt att ha allt att göra på samma dag..på torsdag är det viktigt att jag gör pollyfluffen oxå, för den måste ju stå över natten innan den går att vispa.Så en vispgrädde måste köpas oxå. jaja...jag hinner.
På fredag ska vi se om vi kan åka en stund till Johan föräldrar oxå, önska en glad påsk å sådär...för vi ska vara hos mamma å pappa denna påsk.
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0