Regn å matlagning

Det regnar för fullt ute...hur skönt är det då..inte kollat om det är kallt eller oj, men skulle inte förvåna om det blir snorhalt...Imorrn kommer snön, vissa säger idag, vi får väl se..Vi som för bara några dagar sedan hade det varmt här...ca 10 grader...den tiden är förbi för ett tag nu...Nu ska man bara frysa...

Snart är det dax för oss att laga lite mat, blir pasta å baconsås, snabbt, enkelt och gott...eller hur syster=)
Det gillas inte av henne...så det är ju tur hon slipper äta det.

Systers A är på sjukhuset nu, vi hoppas på bra svar=) Det är inget allvarligt, men det är ngt som vi hoppas han får igenom helt enkelt, så håler verkligen tummarna här...får skylla stavfel på att det är svårt att skriva när man håller om tummarna...=) Äntligen ngt att skylla på...=)

Johan ligger å glor på tv...ovanligt...ne knappast...det är det han allra helst gör...Själv kan jag bli helt tokig på att tv:n alltid är igång när han är hemma, så ibland bara stänger jag av den...men oftast tar jag och roar mig på egen hand, dvs sätter mig framför datorn...tidsfördriv..men helt klart vore det ju trevligare att göra ngt tillsammans...Värst är ju när vi ska spela ngt spel och han får för sig att tv:n ska vara igång...då blir jag sur, så brukar få min vilja fram och stänga av skiten.... Jag som vill gå runt å lyssna på radion när jag är hemma, men det går ju inte när tv:n är igång...så måste istället lyssna på allt oväsen som kommer ifrån den... Nåja, jag älskar honom ändå...alla har vi våra egenheter...å säger jag till ordentligt så åker den så klart av, han vill ju inte göra mig sur...hehe...=)

Hittar fortfarande colafläckar i köket...kommer nog göra det ett tag...men det blir med ett leende på läpparna...det får mig bara att tänka på det där poffet och all cola precis över allt...hur den droppade ner över honom å allt...hehe=)

Börjar känna av så där i magen igen, hoppas inte på en ny omgång uvi, hoppas på att det är pga att den återkommande plågan var månad är orsaken till att dte gör lite ont och att jag känner mig ja vad ska man säga, sväld...fast känns som fel ordval, men vet inte vad jag annars skulle skriva. Inget mer pencillin, snälla, så svårt att komma ihåg att ta dessa tabletter ju...

Något vi gjort denna förmiddag är att skrivit den där önskelistan,eller rättare sagt två st...en till Johans sida å en till min, sen får de prata med varandra så det inte blir att de köper lika...
Slipper vi kanske tjatet om vad vi önskar oss iaf...Fast jag vet ju att vi är svåra...Och vi tjatar ju på alla vi med, det är svårt att komma på bra grejer, och man vill ju inte bara köpa för köpandets skull lixom.

Nu blev det långt idag igen...ingen som kommer orka läsa mina inlägg...hehe...nåja..läs vad ni vill å skit i resten...=) Jag skriver ju bara för att få skriva av mig lixom...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0