höst promenad

Ska starx ge mig ut på en härlig höstpromenad..som sagt, solen skiner å det är ca 12 grader ute, helt ok varmt=)
Hade först velat in till stan, men hitta ingen som ville med in, så jag struntar i det...kul att gå å kolla kläder själv lixom...Men det gör inte så mkt, då kan jag ju ut på promenad, fortsätta läsa i nya boken, som är lite rörig nu i början, men tror den kommer att komma igång snart, sen kan jag ju dessutom kolla liye på på grupparbetet i skolan, sånt som är bra om det är gjort då vi ska sätta oss imorrn efter skolan hela gruppen å fixa med arbetet..kan ju kännas skönt om man har lite kött på benen då...när man nu faktiskt varit ledig i hela 4 dagar...
Johan kommer hem sent idag...eller sent å sent, men han är väl hemma vid 4 halv 5 nån gång å då med tanke på att han åkte hemifrån strax efter 5 imorse...Så när han kommer hem blir det mat..funderar på lasagne eller om det blir pasta å köttfärssås...Hade det blive stan hade det blive pasta å köttfärssås..men nu när jag ska vara hemma så är jag bra sugen på lasagne...det är ju så gott=) Va ett tag sedan vi åt det oxå...ett tag var det så där 1-2 gånger i veckan..nu blir det kanske nån gång i månaden om ens det...det är ju varken jobbigt eller svårt att göra, är väl mest att det tar sån tid i ugnen...
Är sugen på potatismos oxå...får bli en annan dag...imorrn kanske..
Idag har vi tvättstugan...usch vad det är tråkigt att tvätta, eller tvattandet i sig är inte så farligt, är väl mest att vika ihop all tvätt som är det jobbiga..men det jobbigaste här tycker jag är att man måste passa tiderna, efter 40 min är maskinerna klara, då måste man vara där nere för att slänga in nästa tvätt...väntar man för länge, alltså längre än de där 40 minuterna, då blir det svårt att hinna med...Som jag sagt så många gånger, egen tvättmaskin blir jätte viktig i nästa lägenhet...så skönt att bara kunna slänga in en maskin när det behövs...eller när man som jag ofta gär grisar ner sig så kan man tvätta på en gång...som det är nu för att få bort fläkarna så är det bara fylla en hink med vatten å tvättmedel å i med klädesplagget eller vad det nu kan tänkas vara, där får det sen ligga tills vi har tvättstugan nästa gång, har man otur får det ligga där i nästan 2 veckor...fast det händer som tur är inte så värst ofta...men att kunna slänga det i tvätten på en gång istället vore så mkt skönare.
Nu känner jag att jag sitter här å bara "babblar" på..Inga bilder, bara en massa jobbig text...sorry..vet att det blir jobbigt att läsa då och att man hoppar över text, det gör ju jag med när jag läser sån inlägg...måste verkligen bättra mig på det där...
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0