*suck*

Kan meddela att maten blev görgod=)
Lite recept för er som vill ha...allt på måfå..
fläskotletter som jag stekte med salt, svartpeppar, grillkrydda, paprikakrydda,curry och pizzamix.
När de är färdigstekta lägg dom i en ugnsfast form, diska ej ur stekpannan, för där i hällde jag i en förpackning matlagnigsgrädde och lite extra mjölk för mer sås, rör runt och häll över köttet. På med lite riven ädelost och in i ugnen tills det smällt ihop, jag hade det inne kanske 10 minuter i 200 grader. Åt detta med ris...det var sååå gott...=)

Nu till mitt suckande...jag hade verkligen ställt in mig på att jag skulle jobba imorrn, så var det ju bara, det har ju vare planerat sen länge å jag har vare helt inställd hela dan idag att imorrn ska jag upp tidigt...vi kollade till å med upp att jag skulle åka med Johan å allt... Å sen tänker jag efter...det är det 28:e imorrn ju...Det datumet känner jag ju inte igen...kollar almanackan...ne just det...den 29:e var det ju jag skulle jobba...alltså INTE imorrn utan på onsdag....Fast, tänk om jag hade åkt dit imorrn å varit där klockan 7...kul det hade varit då...Jag måste bli bättre på att kolla i almanackan...det är bara att inse, jag är gammal å glömsk, jag kan inte längre ha allt i huvet...


Tänk, tänk, tänk...=)

Jaja, nu behöver jag inte tänka på att komma i säng hur tidigt som helst...annars, för mig som inte är van att gå upp tidigt längre blir det ju skitjobbigt att gå upp vid halv 5 eller 5 nått sånt...Jag som i vanliga fall börjar skolan först halv 9 ju...om jag ens går i skolan, är man hemma å har självstudier så går jag ju upp runt 8-9 nån gång...borstskämd...Men vilket fall, ska jag upp så tidigt så måste jag ju i säng senast 21 ju..

Ikväll är det färjan igen att se...tycker det är rikigt bra, sånt där program jag ser fram emot hela veckan...har en del såna program..å på nått sätt när man går och väntar på de där programmen så brukar veckorna går så fort, å det gör verkligen inget...=)

Jul snart...eller...ja, ganska snart..är ju bara en månad kvar till första advent...snart får jag börja julpyssla...älskar att gör det...få upp en massa tomtar å göra pepparkakshus å allt=) åå...nu vill jag att det ska bli jul nu...=)


Ikväll är det kallt...ca 3 grader bara...undrar om Johan kommer att få skrapa rutor imorrn...finns väl en viss risk för det...fast det kan ju vända och lika gärna vara 8 grader imorrn bitti... Vilket fall så märks det att vintern är på väg..men det är ju snart november oxå, tur är det iaf att vinterdäcken är på på bilen, slipper vi sitta och åka på allt för slita sommardäck när första halkan kommer.

Hum...undrar hur jag ska lyckas övertala Johan om fotmassage ikväll...han brukar vara supergullig å ställa upp på att ge mig det, men alltid med små protester först...så det gäller ju att komma med ngt klyftigt...å det är ju tyvärr inte min starka sida...vet ju ni som känner mig...har ärft det från min lilla syster...=)
Men kan ju säga att det är såååå synd om mig som ju har DEN tiden i månaden, å säga att du skulle bara veta hur jobbigt det är...å det är det ju...då borde han ju inte kunna motstå...=) Hehe...tur att Johan typ aldrig är inne å kollar min blogg...han orkar inte läsa...fast vem gör det...=)
Nu har jag sutte här å bara flummat en massa jobbigt...sorry...men ibland blir det så, man kommer på en massa att skriva, sen att det är helt ointressant...då får det vara det, för som jag skrivit tidigare i nått inlägg så är det ju främst för min egen skull jag skriver...

Ha en bra kväll iaf kära ni.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0