hemma, mätt och ensam

När jag kom hem från skolan hade Johan fixat mat, frans potatisgratäng, det är potatismos, med köttfärstäcke och ost..gott..å så skönt, 2 dagar i rad nu som jag har sluppe laga mat...inget jag brukar vara bortskämd med..så klagar verkligen inte.=)
Men nu har Johan åkt iväg för att jobba, så nu åkte radion igång och jag satte mig här.
Ska ta det lugnt idag, förkylningen är så gott som över, det är lite snorigt å så fortfarande, det brukar det ju kunna vara ett ganska bra tag efter, men det är inte så farligt iaf, halsen är nästan helt bra..den känns bara lite grann. Så en lugn eftermiddag idag så ska jag nog ha ordentlig ork sen..skönt =)
Tror jag ska bara lite i eftermiddag, om jag orkar..själva bakandet är ju inte så farligt, men all disk det blir, den är jobbig...Men har många timmar kvar att bestämma mig. Ska försöka komma i säng tidigt idag me, ska ju upp imorrn igen och imorrn har vi lång dag...8:30-15 då...ja jag vet att det låter kort..men är man van vid att gå 8:30-12 så känns det när man ska gå till 15...sen är det ju så att vi får in så jäkla mkt teori..de trycker ju in allt i huvena på oss, vi har inga prov å sånt på vår skola, så då får ju lärarna tjata in allt i huvena på oss...så därför blir det ganska tufft att gå till 12 till å med...även om det låter väldigt slött..fast tid har vi egentligen till 15 varje dag, men det är beräknat på att vi ska läsa på om vad vi ska göra på lektionen dagen efter eller om vi har arbeten att arbeta med... Jag och syster prata om det här igår..så här skulle verkligen skolan vara uppbyggd, iaf typ gymnasiet, man går typ bara förmiddan, inga långa jobbiga dagar, har man bara korta dagar är det större chans att eleverna kommer till skolan och sen har man större möjlighet att få in mer i skallen, för i ärlighetens namn, hur mkt lär man sig efter klockan 2 på eftermiddan om man gått upp tidigt på morgonen...det är inte mkt som går in då inte...Å det här att inte ha prov utan få skriva arbeten istället, jätte bra. Alla de gånger jag har pluggat till prov så sitter man dagen innan och råpluggar, man lär sig för stunden, men det är inget som fastnar...Gör man arbeten så sitter man och söker information som man sen ska sitta och skriva ihop och sen även renskriva, det lär man sig så mkt mer på...Och det man lärt sig på det sättet sitter sen i huvet...
Nåja, det är vad jag tycker iaf..
Nu blev det nog jobbgt text att läsa här...förlåt...



Bjuder på en super gammal bild på mig å Johan...Det var i början när vi blev tillsammans...taget hösten 2000 eller våren 2001..nått sånt...Usch...=)

Kram

Kommentarer
Postat av: ida

hehe... förändrats lite genom åren kanske.

2009-02-04 @ 18:23:17
URL: http://schander84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0