Bakat

Satte igång och baka, det fick bli kärleksmums/snoddas eller som vi kallar det, strösselkakor..



Ska jag bara skära upp dom sen när glasyren har stelnat till...Blev bara en halv sats, ligger det för mkt i frysen blir det bara liggandes...
Precis när jag ställt kakan i ugnen upptäcker jag att Johan inte tog med sig räkningarna som han skulle lägga på lådan..Typiskt...så när den var färdiggräddad var det bara för mig att sticka iväg å lägga på brevet...I vanliga fall vore det väl ingen panik, kunde lika gärna ha skickat det imorrn, men skatten på bilen var en av räkningarna som var tvungen att vara betald senast tisdag..å man vet ju aldrig rikigt hur lång tid det tar med posten...Så kände att det var tvunget att bli skickat idag..
Var iaf skönt ute, inte alls så kallt..skönt det, gick en liten extra sväng, kakan klara sig ju ett tag extra, han den svalna ordentligt, innan glasyren kom på.=)
Nu ska jag bara börja tänka på ngt som jag kan äta till kvällsmat oxå..inte alltid det lättaste, tråkigt att äta ensam oxå, är ju så bortskämd med att Johan nästan aldrig jobbar kväll.
Ska väl fixa med kakorna nu kanske.
Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mmm, nu blev ja ju så sugen, kanske att man får ta sig en när man kommer hem..;)

Joo ja prata me malin förrut idag å d verka som att deras mamma ska me..

Jajemen, tur 11 idag som vanligt, men kanske får gå hem redan nu, har inge mer tåg..

2009-03-25 @ 19:29:25
URL: http://tjooffs.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Ja då var det åter en ny kall solig dag skönt. Idag slutar man lite tidigare 16. Bakat hade du inget i frysen eller vad du sugen? Ha en bra dag. Kram mamma

2009-03-26 @ 06:50:02
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: ida

Mumsigt :)

Kram

2009-03-26 @ 08:31:01
URL: http://schander84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0