läkartid

Fick en läkartid 14:20, ska gärna vara där innan så jag kan lämna urinprov...å jag vet att det kan ta en jäkla tid innan man får komma in till labbet, så ska nog vara där vid 13:45 tänkte jag...då ska jag nog hinna komma in innan jag ska till läkaren...går så mkt snabbare så oxå, då har ju han trologtvis provsvaren redan när jag kommer in till honom...så då är nog själva läkarbesöket klart på max 10 min.
Tycker att det är så bra med vår vårdcentral, man får ALLTID komma samma dag som man ringer och de diskuterar inte så mkt, utan man får sin tid bara...det var nån gång när Johan ringde, men då ringde han mest för att får råd och då satt de å prata i typ 20 min och hon gav råd och tips, så de tar sig verkligen tid...Sen är kanske läkarna lite så träliga, men det får man ta och sen att det är så trångt i väntrummet, framför allt om man kommer en förmiddag..det är inte roolugt alls...den här tiden har det dock inte varot så mkt folk när jag varit, så får hoppas på det idag med..
Så vidare besked kommer senare i eftermiddag...det är bara så typiskt..för vi ska ha tvättstugan halv 3...den får ju nu avbokas...men Johan ska lämna in lite tvätt hos sian föräldrar så vi klarar oss...så får man hoppas att det finns nån tid någorlunda snart att boka...det är lite lättare att få tvättiden när jag är hemma då jag kan tvätta vilken tid som helst...annars får jag dra med mig lite grann till mamma å pappa på onsdag när vi ska ha bakdag..lite tvätt tar ju inte upp så mkt tid som tur är. Som Johan sa, hälsan måste ju få gå före, tvätten löser sig alltid, det går ju alltid att tvätta upp lite för hand om det krisar, inte värre än så..

Johan fick jobb på söndag...så bra, blir det lite mer pengar, men imorrn har han inget så tanken är väl att vi ska träna, om det nu går för mig...jobbigt att behöva springa hela tiden och även när man inte är på toa så tränger det ju på, inte lätt att träna då..men det är imorrn det..får lösa sig då..vill ju dock inte missa träningen, är så glad att det äntligen blivit en drog för mig, det känns inte tungt att åka iväg...det gör det ju lätt innan man får in det som rutin..Ska bara försöka få Johan att få in det som en rutin oxå...fast han har ju svårare med jobbet som han har med tiderna å så.

Nu kom posten å jag ska sätta mig å kolla igenom den.
Kram

Kommentarer
Postat av: ida

sant, det går ju över ganska fort. men det är ju ändå tråkigt :(

Kram

2009-03-13 @ 12:38:56
URL: http://schander84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0