detta väder

Ena stunden öser det ner för atts en vara sol..lustigt väder..
När jag åkte hem var det nästan mörkerkörning som gällde...=) kanske inte riktigt..men ändå=)
Va skönt att komma iväg idag och inte sitta ensam hemma hela dagen.
Telefonen gjorde mkt väsen av sig idag, en massa sms, Johan ringde å bara väntade på att de ju borde ringa från optikern...har ju gått 3 veckor idag som de sa det skulle ta.
Vid 4, då har man ju gett upp, tror inte de ska ringa, men det gjorde de, men hade ingen lust att ta stan idag, så hämtar dom imorrn. Blir man ca 3500 fattigare..men men..Ska jag bara försöka vänja mig vid glasögonen sen oxå..att det klämmer bakom öronen, att glasen blir skitiga HELA tiden, att det är JÄTTE jobbigt när det regnar med alla regndroppar, att det är hopplöst att öppna en ugnslucka då det immar igen, immar igen gör det oxå om det är kallt ute och man kommer in, eller går in i en simhall eller dyl. Svar ja, jag har haft glasögon, men det var länge sen, på den tiden hade jag för bra syn, så hade glasögon för att dämpa synen för att slippa huvidvärk..Nu får det bli för atts e bättre och slippa huvudvärk för det...
Men alla de där grejerna, man vänjer sig, jobbigt i början, men sen blir det vardag av det lixom.
Å så det "värsta" är väl att man ska vänja sig vid ett nytt utseende...man ser ju lite annorlunda ut med glasögon...Men man vänjer sig vid det me till slut.
Johan kommer hem om ca 1½ timme, tänka fixa lite varma mackor till dess, å varm choklad=)

Hoppas att ni haft en bra dag kära läsare.
Min blev ju bra, slapp laga mat ensam, slapp äta ensam, slapp sitta ensam helt enkelt.
Å så är det ju ganska mysigt när mamma har alla barnen oxå=)
Tack för att jag fick komma=)

Ska ta å läsa lite bloggar och nyheter å sånt nu och sen kolla på halv 8 hos mig.
Ha en bra kväll.
Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Godkväll!! Här blir det också varma mackor var jätte länge sen. Va rädd om dig. Kram mamma

2009-05-28 @ 19:54:48
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: "Peter" ;)

Har du fått glasögon vad spännande de måste jag få se. Tack för ditt tips om DUKA, vi är nu en stekpanna rikare. PS har varit duktig och sprungit blodomoppet idag :)

2009-05-28 @ 21:41:27
URL: http://mariapetersen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0