Frallor

Har just nu 18 små frallor på jäsning..Se om de blir goda=)
Hittade ett recept som lät så smidigt..å det var det oxå, bara se om de blir bra sen oxå...De ska nämligen bara jäsas en gång...Man jäser dom 45 minuter när de är utbakade..annars ska det ju alltid jäsas 2 gånger vilket ju tar sån tid när man inget tåla mod har..
Är de bra lägger jag ut receptet sen..
Dock var det nog inte meningen att jag skulle baka idag..
När jag först ska ta assistenet så sitter kablen fast bakom kylskåpet..blev nog så när vi hade fel på frysen å de drog ut det..Starka jag lyckades dock att flytta skåpet lite så jag fick upp kontakten..
Sen när den står å går så går jag undan kanske 10 sekunder när jag hör att det börjar låta lusigt..då är hela maskinen påväg ner mot golvet å jag hinner fånga upp den i sista stund..Dock med en lite skadad tumme..den värker som fasen, men kan iaf röra den så fick kanske nån lättare stukning eller så.. Får väl se hur mkt mer som hinner gå fel innan de där är klara...
Johan kom hem en liten liten stund förrut, han va hemma ca 50 minuter så han kunde hämta mat..Men nu är han iväg igen å kommer inte hem förrän vid 6 tiden ikväll..Ska väl fortsätta söka lite jobb, annars vet jag inte mer vad jag ska hitta på..Har ju inget att plugga nu ens ju!!=)
Promenad i det kalla blåsiga å regniga vädret..hum...det får bli en kort om vädret inte blir lite bättre, om det åtminståne kunde låta bli å komma regn, eller regn blandat med lite snö till å med..
Städa går ju alltid att göra..men känns inte så inspirerande idag..
Återkommer sen när frallorna är klara och en är provsmakad så får ni veta om de va goda.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0