gott gott=)

Kan säga att frallorna blev super goda..=)





Det fick bli min lunch idag=)

Frallor:

5dl vatten
50 gram jäst
½dl olja
1 ägg
½msk salt
1msk socker
12-15 dl vetemjöl

Blanda ut jästen i 37 gradigt vatten. Tillsätt sedan olja (hade bara olivolja hemma och det blev bra), ägg, salt och socker. När det löst upp sig tillsätt mjölet. Arbeta degen en stund.
Baka ut till frallor, jag fick 18 st stora.. Låt jäsa under bakduk i 45 minuter.
Pensla sedan frallorna med uppvispat ägg och grädda dom i ca 8 minuter i 250 grader.

Nu kom posten å jag fick hem min fina vårdbrosch=)Känns så bra=)
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Så har bakat alltid bra att ha något i frysen. Här ringde föräldrarna om att dom fått magsjuka usch det vill inte jag ha. Ha en bra dag. Kram

2009-11-11 @ 07:14:20
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0