Årsresumé

Påbörjar en årsresumé lite..
Den blir väl som förra året inte så lång...Minnet är ju inte riktigt med alla gånger om man säger så..:) Har iaf gått tillbaka i bloggen och läst igenom lite vad som hänt.

Januari:
Denna månaden var det mest jobb hela tiden..
Var även sjuk en del.
Klagade på att det var så kallt och klagade på all snö..
 
Det var en ständig oro om jobbet skulle bli kvar eller ej.
Det måste även varit under slutet av januari som vår lilla prins tillverkades.

Februari:
Även denna månaden präglades av ungefär samma saker som januari.
Det var jobb och sjukdomar om vart annat.
Vi höll på att söka lägenhet.
Gjorde ngt som vi gör väldigt sällan, dvs. gick på bio, farsan var vi och såg, Johan och jag.

Var även på förhandsvisning på I love you Phillip Morris, med syster.



Mars:
Den första i denna månaden så plussade vi. Samma dag som Johan fyllde år. Vilken lycka det var :)
Även i Mars var det jobb, jobb, jobb och sjukdomar..
Jobbet blev förlängt till sista augusti och lyckan var stor över att för första gången få lägga in om semester.
Denna månaden fick syster fast jobb.
En månad med snö och kaos därtill, men även lycka när solen började titta fram för graderna ökade, våren började närma sig så smått.

April:
Första ultaljudet gjordes, vi var då i vecka 12..

Det var även då vi berättade för alla avv vi skulle ha barn, våra närmsta var de enda som visste om något innan.
Tjocktv:n åkte ut från vår lägenhet denna månaden, men inte för att vi kände att vi var tvunga att ha en platt, utan för att den tjocka gick sönder.. Saknade tjockistv..haha..ne vars, men så länge en tv funkar ser jag ingen anledning till att byta egentligen..
Det började bli varmt denna månaden, även fast snön skulle återkomma flera gånger.. Brukar ju vara så när våren är på intåg..
Det var jobb, jobb och jobb som vanligt och en massa sjukdomar...

Maj:
Vi började Maj med att åka till Kalmar, kallt och blåsigt var det och ännu en förkylning drog man på sig.

Ullared besöktes. En riktigt spontanresa blev det, bestämde oss sent på kvällen att vi skulle åka iväg sen på morgonen.. Kul att göra ngt spontant ibland :)

Blev sjukskriven pga foglossning, inte roligt alls.. Men så var det iaf.

Juni:
En släkting på långt håll gick plötsligt bort, hände över en natt.
Eftersom jag "bara" blev sjukskriven 75% blev det bestämt att jag skulle jobba 2 timmar i veckan. Funkade ganska bra.
Började känna lilla Ludvig i magen mer och mer.
Fick reda på att jobbet övergick till en tillsvidaretjänst. Underbart besked :)
Tråkigheter hände oxå denna månad då min svärmor fick reda på att hon hade cancer. Hemska sjukdom.
Var som vanligt förkyld...tror graviditeten drog ner mitt imunförsvar ganska bra..har nog aldrig varit så mkt sjuk tidigare.
Kungligt bröllop denna månaden oxå ju.

Var i Danmark några dagar, Johan pch jag åkte med mamma och pappa över till Fredrikshamn på lite semster.

Sen var det mest att vara hemma, få tiden att gå, jobba några enstaka timmar.

Juli:
En mycket varm månad.
Sol och bad blev det en massa av. Har nog ingen sommar badat och solat så mycket som vi gjorde detta året.
Visst är det jobbigt när det är så extremt varmt ute, men det var underbart för min foglossning minns jag, värme gjorde att jag kunde röra mig lite grann iaf :)
Denna månaden hände egentligen inte så mkt. Sol, bad och slöa..å så en hel del besök på sjukhuset för att hälsa på svärmor som hade en jobbig sommar och som fortfarande har det jobbigt.

Augusti:
Tog mig dum som jag var iväg på Skänninge marken... smart att åka till när man hade ont av att bara gå som vanligt... att gå bland allt folk och bli puttad på var INTE det smartaste jag gjort..
Fick min rosa lilla minidator av min älskade make.

Vi fick äntligen tag på ny lägenhet, den vi bor i nu :)
Förkyld som vanligt.
Jobbade mina sista timmar denna månaden oxå.

September:
Gick hem på havandeskapspenning.
Fortsatt förkyld.
Det var val...mycket funderingar fram och tillbaka.
Började bli tungt med graviditeten..
Visade upp vår gamla lägenhet för folk som var intresserade...en som vi visade lägenheten för hade vi gärna sluppit att träffa överhuvdtaget... det finns speciellt människor..verkligen..

Oktober:
Jag fyllde 26!
Trodde redan i början av oktober att Ludvig skulle komma ut till oss, fick en massa sammandragnigar, men han lurade oss bara..han ville gotta sig där inne ett tag till.
Var så trött på kartonger denna månaden.
Och trött på att det fanns massor att göra, men att jag knappt kunde göra något. Foglossning och höggravid, det är inget bra att flytta då, det fick man allt inse..
Mamma och pappa kom hem från Spanien och syster och Anders kom hem från New York, så en massa fotovisning och sånt kul blev det.
Vi firade 10 år tillsammans ♥



November:
Den bästa månaden i mitt liv.
Vår underbara lilla son, Ludvig föddes ♥

Under denna månaden flyttade vi även, älskar vår nya lägenhet.
Flyttstädning var det ju oxå.. Mindre roligt..
Det var ganska fullt upp med flytten, allt uppackande och allt.. Och när Ludvig kom var det ju fullt upp med honom. Så November månad försvann fort.

December:
Kylan kom ordentligt detta året med...kyla och snö.
Julen kom och gick.

I mellandagarna blev vi sjuka, Johan värst, men halsont och feber var det som var.
Sen blev det nyår.


Jag har säkert missat jätte mycket av det som hänt under detta året, men hur mycket tid som helst har jag inte att sitta och tänka tillbaka.
En kortare resumé var det jag ville få till och så blev det.
Trodde inte jag skulle få till hela idag, men Johan och lilleman ligger och sover, så jag kunde ju lika gärna passa på då.
Johan börjar jobba imorrn igen efter att varit riktigt långledig, så sen finns väl inte så mkt tid längre när lilleman och jag ska fajtas bara han och jag. ♥

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Susanne

Självklart var det lika roligt att ni var här. Ja nu får vi hoppas på att vi får ett bättre år än förra orkar inte med mer elände. Har varit på gymmet det var skönt att få komma igång. Ja lite har du allt missat med vad gör det det viktigaste är ju skrivet. Kram

2011-01-02 @ 18:25:35
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Susanne

Klart lillman ska få det mormor lovat och sen om det blir lite mer gör inget. Kram

2011-01-05 @ 15:47:19
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0