Kycklinggratäng

Letar en massa recept på bra LCHF mat på internet. Det finns verkligen en massa. För även om man inte behöver göra maten så komplicerad alla gånger, visst kan man äta en köttbit och en massa fet sås, men det blir lite tråkigt i längden :)

Idag var tanken att vi skulle ha denna kycklinggratängen ikväll, men Johan hade sett fel på matlistan och ställde sig och gjorde den imorse, men det gör ju inte så mkt, fick så gå god lunch så ni anar inte.. Bland det godaste jag ätit.
Och som alltid, för er som inte äter LCHF, lägg till lite kolhydrater ni vill ha.

Detta är till ca 4 pers.

4 kycklingfileér
1 paket bacon
1 burk cream bonjour bleu
2 dl creme fraiche
2 dl vispgrädde
1 dl riven ost
salt och peppar

Skär kycklingen i mindre bitar och stek i smör. Lägg dem sen i ugnsfast form.
Knaperstek bacon i mindre bitar och fördela över kycklingen.

Rör ihop grädde, creme fraichen och mjukosten. Salta och peppra och häll blandningen över kycklingen.
Strö över osten och gratinera i ca 20 minuter i 225 grader.

Vad gäller osten tror jag Johan tog nästan det dubbla, vi hade lite riven västerbottenost som han tog och så fyllde han på med cheddarost.

Detta rekomenderas verkligen. Mättande och super gott :)


Insåg precis att jag forfarande inte gjort nån ändring på bloggen, ska sätta mig med designen nån dag, men det tar ju sin lilla tid, iaf för mig som ska göra fel och svära över det några hundra gånger innan jag får till det någorlunda..:) Så det får bli en dag när Johan är hemma.


Kommentarer
Postat av: Linda

testade detta recept idag. sjuuukt gott ju :)

2011-09-17 @ 15:30:10
URL: http://www.metrobloggen.se/lindis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0