Jobbig dag

Imorgon väntar en jobbig dag, då är det dax för begravning igen..
Önskar att det händer lite roliga saker runt omkring efter detta sen. Orkar inte mer tråkigheter.
Resten av året kan väl få bli på topp...snälla..
Tur man har vår lilla solstråle :) Man får så mycket annat att tänka på när man har honom. Man har lixom inget annat val än att förtränga alla tråkigheter och bara fokusera på Ludvig. Men så kommer ju främst kvällarna när Ludvig sover, då finns det en massa tid för tankar ♥ Just därför hoppas jag nu att eländet är slut och livet blir fullt med enbart glädje ett tag.

Idag har det blåst rejält under eftermiddagen.
Vårt skydd vi har över grillen flög iväg när jag satt och matade Ludvig, det låg kvar på trädgården och jag bara hoppades att det skulle ligga kvar även när hanh hade ätit och jag hade lagt honom. För nej, jag prioriterar inte grillskyddet före Ludvig. Hade det blåste bort så hade det. Men det låg snällt kvar, så nu band jag fast det så det inte kan blåsa iväg.
Men just när jag satt där och band mina fina snören så kommer det en katt och ser att altandörren är öppen och ska försöka gå in... Så då var det till att vara snabb fram så han inte kom in. Är SÅ trött på alla katten som ränner omkring hela tiden.
Tycker att när man bor i ett område med grannarna tätt inpå så har man innekatter eller inga katter alls. Bor man på landet så är det en helt annan sak, då får katterna gärna vara ute. När man bor så här och det finns ett 10 tal olika katter som springer omkring och skiter överallt så blir det för mycket.
Tacka vet jag de vettiga människor som ta sig tid och går ut med katterna i koppel, men det finns tyvärr inte många som gör det.
Skulle vilja kunna lägga ut nått runt om trädgården så katterna inte vill in till oss. Men vet inte om det finns något?!
Johan som innan annars har tyckt om katter, avskyr dom just nu. Och jag som aldrig riktigt gillat katter, kan ni ju bara gissa på vad jag känner nu..

Nehe, ska se om det finns ngt att kolla på på tv:n.
Kram



Mamma hade tagit en så bra bild på våt lilla prins, där man till å med ser hans små risgryn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0