Skillnader

Skrev ju tidigare att jag skulle skriva de stora skillnaderna mellan jobb och skola..Här är de, enligt mig.

Jobb: När arbetsdagen är slut är man fri.
Skola: När skoldagen är slut har man ändå en massa att göra=aldrig ledig

Jobb: Man får lön
Skola: Man får ett yttepytte bidrag och kan sedan låna upp en liten summa extra, som ändå inte går att leva normalt med

Jobb: Är man sjuk, sjukskriver man sig och vilar sig
Skola: Vill man inte missa en massa går man iväg ändå, är man för sjuk för att gå iväg måste man ändå plugga, annars hamnar man efter och får svårt att komma igen.

Jobb: Man får ta ut semester
Skola: Man har visserligen lov, men då får man inga pengar från csn och man tvingas jobba=aldrig ledig

Det är nog de största grejerna, iaf som jag kan komma på nu.. Men då fungerar inte riktigt min hjärna nu heller..

Mår inge vidare just nu, höll huöret uppe i skolan, men känner mig ännu mer död nu när jag kom hem..inte tage nån temp, men skulle tro runt 38.
Men allt är inte piss...Fick ca 4500 mer i lön än jag hade trott...sånt är lycka..=)
Lokal är fixad tills jag fyller 25..skönt=)
Skulle dock inte vara fel å byta plats med syster å Anders just nu..De är ju i Tunisien..Varmt...
Här, precis när jag gick ut från dörren när jag skulle till bussen, då kom ett fruktansvärt regnväder..paraplyt, det blåste så klart sönder, för blåste, det gjorde det..Å lagom tills jag kom till busshållplatsen där det finns tak, då slutade regna, min vanliga otur..=)

Det var allt för nu, Johan slutar om en timme ungefär, kanske hemma om 1½..slippa vara ensam=)
Kram

Kommentarer
Postat av: Terese

Jo den är effektiv på Mathias, skönt att den fungerar på Johan med.

Jag får också sova mer nu när det är tyst i sovrummet.

Ska köpa en sådann till Mathias till nästa gång vi kommer hem för han fick prova den av en kompis.

Dock dyr men det är det värt.

2009-08-26 @ 17:34:29
URL: http://tteessssaa.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godkväll!!! Ser att Johan har lugnat ner sig med snarkningen skönt för dig. Ha en jätte kväll. Kram mamma

2009-08-26 @ 19:31:03
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Terese

Synd att det inte fungerade andra natten.

2009-08-26 @ 21:34:24
URL: http://tteessssaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0