ingen mer a-kassa

Nu är jag utskriven ur a-kassan, eller snart iaf, från å med måndag är jag inte med där längre. Då får jag mina pengar från försäkrningskassan istället...stor skilland..ne knappast...fast kan inte skicka några kassa kort via internet utan måste en gång i månaden ner till arbetsförmedlingen för att lämna in blankett om hur jag jobbat eller varit med på aktiviteststödet...jaja...spelar roll...bara jag får pengar så.
Kommer väl för mig inte bli så mkt skillnad annars, blir lite mer kallelser lite här och var, men som hon sa, arbete går ALLTID före. Så nästa måndag är den första träffen, ska jag sitta där å lyssna mellan 9-15, som längst, ofta brukar det bli bra mkt kortare dag än så tydligen...det gör mig ju inget, jag går på vad de säger, bara jag får pengarna...Men så klart hoppas jag att jag får jobba så pass mkt att jag slipper springa på sånt där...för bra mkt roligare att jobba.
Jaja, det var det just nu.
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0