bojkott av sockerbagarna

Jag vet att det inte når ut till så många här...framför allt eftersom sockerbagarna bara finns i norrköping och linköping, men om det är nån som brukar handla från dom så gör inte det, snälla, bojkotta dom.
Dom behandlar sin personlar precis hur som helst, de skiter helt enkelt i sin personal.
Syster jobbar/jobbade åt dom...hon gick från jobbet idag i ren ilska...De har sedan hon börjat, lixom, det står på hennes schema att hon ska börja 5 på morronen, de har flera gånger ring eller sms:at efter klockan 9 på kvällen att hon ska börja senare eller inte behöver komma alls eftersom det inte finns så mkt att göra...sånt är ju kul att få veta runt halv 10 på kvällen innan man ska upp, eftersom man börjar så tidigt så går man ju till sängs tidigt, alltså har de ringt och väckt henne för detta.
Idag var det dock droppen när de rent ut sagt är elaka mot henne, då fick min annars så lugna och tysta syster nog, hon blev förbannad och gick där ifrån med en rejäl smäll i dörren. Helt rätt enligt mig.
Men det är inte bara mot henne, systers kompis jobbade för dom ett tag, för det första fick hon HELT andra arbetsuppgifter mot vad hon skulle ha, dessutom fick hon sista månaden inte betalt...de är skyldiga henne en massa pengar som de bara skiter i att betala ut...Tyvärr tyvärr tyvärr, ingen av dom med i facket...Jag vet att det inte är roligt att stå å betala för det. men ibland är det ju bra...
Men iaf, bojkotta dessa jävla sockebagarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0