Ibland går allt fel..

Igårkväll när jag skulle laga mat och skulle skaka burken med paprikapulver eftersom det hae klumpat sig, slinter fingret som häll locket på plats och all krydda hamnar över HELA köket...
Jag har ju börjat bli van vid att få allt över hela köket..sist var det ju 4 liter cola...
Har man inget jobb så skaffar man sig ju så klart..haha..
Sen imorse, Johan låg i sängen med lilleman  på magen och jag satt upp och pumpade mat till lilleman.. Då helt plötsligt säger det knak och sängen går sönder...Johans sida av sängen hamnar på golvet och min sida lutar..
Härligt när saker går sönder...
Ny säng, eller sänggalvel iaf... Om nu inte pappa kan laga det på nått sätt...sätta dit lite nya grejer å sånt så håller kanske sängen ihop..
Men det var inte riktigt vår morgon..
Fördelen var ju att det blev ordentligt städat under sängen iaf..haha...
Nu får vi ligga med madrasserna direkt på golvet ett tag, men eftersom vi iaf har dubbla madrasser så kommer vi inte så himla långt ner ändå.. Men att ha det så vill vi inte..

Idag är det riktigt varmt ute...Innan solen kom på termometern så var det ca 5-6 grader varmt... Nu när solen ligger på är det ca 11-12 grader...
Känns svårt att klä Ludvig idag sen när vi ska iväg till BVC.. Men får bli hans "bilkläder", dvs fleeecebyxor, jacka, mössa, vantar och tossor, istället för en jättetjock overall...för den lär han svettas ihjäl i.. Sen är bara frågan...täcke, tjockare filt eller tunnare filt? Lilleman är så varm av sig så jag vet inte.. Vill ju inte heller riskera att han blir kall.. Svårt det där..han kan ju inte heller säga till om det är för varmt eller kallt..

Tror jag ska gå lite tidigare sen innan vi ska till läkaren med honom så vi får oss en lite längre promenad.. När det är så otroligt härligt väder är det lika bra att passa på och njuta.. Lär få¨vårkänslor idag.. :)
Tyvärr lär det ju komma snö 100 gånger till innan våren är kommen..men ändå.. Man kan ju få förnjuta lite iaf :)

Börjar bli dax att fixa lite mat till lilleman som nog snart vaknar för att äta... Det blir så akut när han är hungrig och eftersom jag pumpar mat till honom så tar det ju lte tid.. Skönt att förbereda lite då.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0