Tuff dag

Idag är det riktigt tufft. Är såå sugen på allt. Imorse grät jag för att jag vill ha pizza, knäppa reaktioner man kan få! :) Jag vill ha chips, godis, jag vill bara vräka i mig. Värst var det när vi idag gick på coop forum, det finns ju godis och chipspelare överallt. Å folk går med sina godispåsar och äter, eller med chipspåsar... Riktigt jobbigt idag. Men jag vet ju att det inte är värt att äta skiten. Vi har dock sagt att är suget lika stort ikväll så får vi äta lite av den "godkända" glassen och äta lite LCHF choklad. (skriver mer om den i ett annan inlägg nån annan gång) Det viktiga är ju att vi inte faller för frestelsen och äter sånt vi inte ska. Hellre då äta saker som är "ok". Anledningen till " är att de ju innehåller sötningsmedel, som man egentligen ska undvika, men om man inte påverkas av sötningsmedlena på så sätt att man blir mer sötsugen eller extra sug efter annat, då kan man faktiskt få unna sig såna saker. Det är svårt att leva helt strikt, iaf tycker vi det. Vi äter dock väldigt små mängder när vi äter. En ruta choklad, eller en liten kula med glass. Hoppas på att klara den lilla mängden även idag. Annars lär vi få lida av det, då dessa sötningsmedel kan ha laxerande effekt vid för stort intag..

Skulle vilja att detta sug försvann NU, men så kommer det inte bli känns det som, får hoppas att slippa det imorrn.


Kommentarer
Postat av: susanne

Har köpt hem chokladglass till er så nu har jag något ni kan fika med. Tycker ni är super duktiga och vill inget heller än att ni ska klara detta. Vi tänker på er. Kramar mamma

2011-09-10 @ 18:10:28
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Rebecka-mamma till amelia

Ni är så duktiga! Kämpa på! Kram

2011-09-11 @ 08:18:14
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0