mina goda kärleksmums

Ja, det blev till slut lite goda kärleksmums...de godaste någonsin, men oxå de jobbigaste och smuligaste...gick miste om några..men men...
Här kommer receptet för er som vill ge er på dom.

Kakan:
150 gram smör eller margarin
2 ägg
3 dl socker
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1½ dl mjölk
4½ dl mjöl

Smält smöret/margarinet.
Vispa ägg och socker poröst, i med resten, svar nej, jag blandar inte alla torra ingredienser för sig, blir alltid lika bra ändå..bara onödig disk..
Smörj och bröa en bakplåt, gärna av lite mindre storlek, annars får ni nog göra dubbel sats.
Jag tog och hackade lite choklad som jag strödde över smeten innan jag ställde inte den i ugnen, tog ljus block ca 50 gram.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen, 225 grader i ca 15 minuter.

När kakan är färdig är det dax för glasyren.

50 gram smör/margarin
3 msk kaffe/mjölk, jag tar alltid mjölk då jag inte gillar med kaffe i.
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3½ dl florsocker.

Smält smöret/margarinet i kastrull, ha i resterande ingredienser, vispa till slät smet.
Bred den över kakan.
Häll över kokos/strössel/riven choklad.
Låt svalna och skär sedan i rutor.

Det var här det blev problem för mig, skulle ställt den i frysen ett tag tror jag, för mina gick sönder så mkt när jag skar dom.



Kakan innan jag hade skurit den.



En väldigt dålig bild på en av kakorna, var ju tvungen att smaka.
Himelskt god.=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0