inte lustigt folk blir lurade

Ringde nån jäkla telefonförsäljare till min mobil, tyvärr är de ju så jäkla fräcka att de ringer till mobilen när man är ansluten till nix på fasta telefon...
Var från nått jäkla tidiningsföretag eller nått, privat affär eller nått, lyssna inte så noga...fast tack å lov lysna jag väl till en del. Hon börja prata på först om vädret å allt...ja jag vet, de ska försöka vara personliga, vilket abslout inte uppskattas av mig, å sen babbla hon på å sa nått om att jag skulle få 3 nummer till ett jätte reducerat pris..i vanliga fall 179:-, å jag skulle få dom till det ensastående priset av 99:- å utan att jag han säga ngt däremellan så fråga hon, är nu ditt fullständiga namn, å så sa hon mitt namn, jag bara, jo det är det, men jag ska inte ha ngt, jag är inte intresserad. Å så babbla hon på, men man får jätte mycket bra råd om sin ekonomi i den här tidningen, å jag säger fortfarande att jag inte är intresserad, å hon säger, men man vill väl aldrig gå miste om en sån chans att få ekonomisk rådgivnig så billigt. Då sa jag till henne att jag har utmärkt koll på min ekonomi och aldrig haft några problem (hum..nåja, vet ju inte hon ngt om iaf), å varför jag då ska lägga ner pengar på nått jag bara kan slänga på en gång. Hon förstod då äntligen att jag inte var intresserad. Tack.
Men så hon körde på...många som hon lär kunna lura, jag är alltid 100% negativ när telefonförsäljare ringer...men här känns det som om det hade räckt med att bara bekräfta att namnet stämde, så fanns risken att det hade komme hem några skittidningar....synd man inte kan anmäla sig till nixregistret på mobilen...
Några gånger ha de ringt hem till oss, en gång svara jag, vet i fasen vad det var då...samma nummer har ringt jätte många gånger igen, först sket vi bara i att svara, men nu de sista gångerna har jag tage luren å sen lagt på direkt, så de får en lur i örat...moahaha=)
Ja jag vet, det är deras jobb, å för att de ska få lön så måste dom ju...men de kunde väl åtminståne lyssna när man säger nej, man ska iaf inte behöva säga nej hur många gånger som helst, å de ska fasen inte ringa om å om igen när de fått ett nej. Så tycker iaf jag.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0