ensam då

Johan har åkt för att jobba...eller han åkte för en liten stund sedan, för just nu har han börjat.
jag sitter här...har lite halvtrist...har inte hört ngt från syster min, men hon har kanske inte haft tid att kolla sin mobil eller haft tid att svara eller så...jaja...det visar sig, hon hör säket av sig när hon slutat.
Blir det inte stan vet jag inte alls vad jag ska hitta på...får väl städa eller nått...haha så kul...jaja...än så länge kan jag ju så smått göra mig iordning ifall att hon vill, för då tar jag bara första bästa buss till stan, kan visserligen ta bilen, men gillar inte att parkera å så i stan, parkerninghus å jag passar inte rikigt ihop...eller om jag ska vara riktigt ärlig har jag aldrig kört i patkerningshus, å ska jag nån gång göra det vill jag nog inte sitta ensam i bilen...larvig är jag, jag vet... Så bussen får det bli, blir billigare så oxå, 10:40 till stan å det samma hem, tar man bilen är det 10 kr i parkerningspengar, men säkert 30 kr oxå i bensinpengar...för bensinen är ju så äckligt dyr nu...å så pratas det om att den kan höjas till 27 kr...herre gu...fast det skulle ju inte öka så mtk på en gång...var det på typ en 10 års period...det kommer säkert bli så...fy fasen, det är ju bara det att sverige behöver bilarna oxå, sverige komer stanna upp annars, å tänk alla som måste flytta in till stan å inte kan bo ute på landet längre...det blir inge bra alls...Det är klart, det finns milöbänlia alternativ, men de går ju upp i pris oxå, det är väl inte tillräkligt miljövänligt, helst ska väl alla låta bilen stå. Åka kommunalt...men det funkar inte för alla...som när johan ska jobba å börjar med att köra en av de första bussarna, då kan han ju inte åka buss till jobbet..klart han kan cykla, men att sätta sig på cyckeln så tidigt på morronen när man typ börjar 4:43, är inte vad jag skulle vilja göra iaf...
Å sen det här med att åka buss tex, bussar som inte kommr för att de gått sönder, eller bussar som är proppfulla å jätte sena, man vet aldrig om man kommer fram, eller när man kommer fram. Det är inte lustigt att folk väljer bil framför buss...sen blir det ju bara dyrare å dyrare att åka kommunalt oxå...hur ska man då locka till att folk ska låta bilen stå?
Jaja...kram på er.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Håller helt med dig. Bensinen är INTE billig nu för tiden,tu man inte har bil men killen har ju.



Kram Tessan i Linköping

2008-05-19 @ 12:13:58
URL: http://www.metrobloggen.se/tessan26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0