igår hände ngt otäckt

Fick verkligen en ordentlig minneslucka på en sådär 10 minuter eller nått...Minns inget...
Skulle gå till jobbet, det sista jag kommer ihåg är att jag borstade täderna, sen minns jag inget fram till jag var halvvägs till bussen å visste ju då inte om jag hade låst, om jag ens hade stängt dörren, om jag stängt av spis, inget minns jag...det är så otäckt. Så jag kände paniken, tänk om jag inte hade låst...ringde till Johan å han tog å ringde sina föäldrar som åkte upp å kolla om det var låst, för att lugn mig...Det var visst låst...Men så himla otäckt, att inte minnas ngt alls...jag försöker minnas, typ att jag tog upp nyckel, eller om jag gick eller tog hissen ner, om jag gick på toa innan jag gick, om jag träffade nån i trapphuset osv osv. Gjorde säkerligen sakerna som jag brukar, alla rutiner man har...men så otäckt att inte minnas. Fattar inte alls vad som hände där...så där brukar det ju aldrig bli...sen är jag sån där som har panikkänslor över det där med att låsa dörren eller att veta att spis å kaffebryggare å så där är avstängt. Men det har jag komme på att så länge jag pratar med mig själv, typ, kaffebryggare är av, spisen är av, å sen dörren, först låsa dörren, då säger jag tyst för mig själv -nu låser jag dörren, sen när jag låst, stoppar i nyckel i väskan å känner på dörren samtidigt som jag säger- dörren är låst. Lite sjukt att hålla på så där...det vet jag, men det är bara för att jag ska känna mig trygg. Men det där var ju inte vad som fattades igår, det var nått annat som hände...Idag sa jag till Johan att jag får skriva en lapp till mig själv att jag låst dörren osv, då kan jag ju inte glömma bort det iaf, då finns det ju svart på vitt lixom.
Men jag hoppas att jag slipper det där idag...man vet ju aldrig vad man kan hitta på i såna där lägen.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0