Vår resa 2

Tar å fortsätter lite så lånbgt jag orkar.



Tog oss en promenad runt om i Kalmar första dagen.



Johan som sitter på en häftig bänk, faktiskt ganska skön att sitta på=)



Bilden kan tyckas konstig, men man ser iaf ölandsbron där borta=)



Så såg hotellet ut bakifrån, där nånstans hade vi vårt fönster, fast tror det var lite längre bort.



Nån teaterscen, de hade spelat pippi där under sommaren, fast det gjorde de ju inte när vi va där, för då hade allt sånt där slutat.



Små fågelungar.



Kvällens mat, va tvungen att ta kort på det bara för att det var så fint=) Grillad kycklingfilé, beasås och så var det egengjorda pommes, fast de missade jag lägga på innan bilden togs..=)



Lite senare på kvällen sen så blev vi glassugna..Fick bli varson mini ben och jerrys, fast vi fatta inte riktigt grejen, att folk köper hem sån glas, svindyr ju och jätte speciell var den ju inte...
Fast det är klart, man blev ju lite knasig när man åt den...ni ser ju..så kanske är det de som gör att folk köper den..=)



Satt på en bänk vid vattnet och åt glassen, å ja, ni ser ju, Johan blev oxå lite knäpp=)



Fint=)



Då var vi inne på dag 2, frukost först så klart=)



Snälla jag tillät även Johan att äta frukost=)



Sen bar det iväg till Öland, vädret såg inte jättelovade ut denna morgon, men det blev jätte fint=)



Borgholm



Borgholms slottsruin var vi på..Säger bara en sak, JAG HATAR TRAPPOR=)
Har träningsvärk fortfarande..=)



Johan i nått mörkt rum, jag vågade mig inte in..=)



Jag njöt hellre av utsikten=)



På kvällen sen blev det minigolf, gick riktigt bra för en gångs skull=)



Den bollen gick dock INTE bra=)



Å så en knasbild så klart, vad annars lixom=)



Tisdag, igår alltså efter att vi checkat ut från hotellet så blev det Kalmar slott, lite av en besvikelse dock, eftersom halva slottet bara var fyllt med en massa modern konst..Men men..



Borde ändrat inställning på kameran..





I Vimmerby hälsade vi på Astrid Lindgren, Johan satt här och hade precis gett henne tips om en ny barnbok...=)



En tur till Bullerbyn, där det spelades in..



De tre husen, fast det syns inte så bra kanske..



Sen blev det Katthult, där Emil i Lönneberga spelades in.



Johan i snickerboa=)

Det var vår resa det i korta drag.
Men ska även visa upp en så fin skål som vi köpte, frihandsblåst.



Den gör sig inte riktigt på bild, men ändå, sååå fin, tycker iaf vi=)

Det var allt för nu.
Kram.



Kommentarer
Postat av: Terese

Ni ser ut att haft en skön resa.

Kram

2009-08-19 @ 14:27:40
Postat av: Sandra

Ja den e såååå skön =)

Man somnar nästan i den..KOmmer alltid lägga mig i dne minst en kvart jämt när jag kommer dit..

Ni verkar ju haft d riktigt bra =)

KRamkram

2009-08-19 @ 20:07:08
URL: http://tjooffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0