Funderar

Sitter här och funderar lite..Vad har man gjort under detta året..Jag kommer knappt ihåg..Allt går ju bara så himla fort..
Men ska gå igenom varje månad, försöka komma på ngt som gjorts iaf..
Börjar lite nu och så får vi se om jag kommer igenom hela året.

Januari 2009:
Började min andra termin på usk:a utbildningen, kändes som man hade hur mkt som helst kvar av skolan.
Vad jag minns så hände inget speciellt under denna månad, det är ju ofta så, man pluggar och har inte så mkt tid till annat.

Februari:
Även denna månad fullt upp med skolan, man trodde aldrig att ett slut skulle infinna sig...
Större händelser tror jag inte det var några då heller...

Mars:
Skolan..Vad annars?=) Känns som våren bara bestod i skola... I Mars har jag för mig att jag satte igång och leta sommarjobb för fullt oxå...ville prova nått nytt och sökte mig vidare. Man kan välja att stanna kvar i tryggheten eller att hoppa på ngt helt nytt, det var vad jag ville.

April:
Skolan var det fullt upp även i April.
Johan och jag firade även 8½ år tillsammans och 1½ år som gifta under denna månad.

Maj:
Började se slutet av min andra termin, bara en som återstod, skönt fast vet att jag började få lite smått panik, snart skulle man stå på egna ben, man insåg hur fort en termin går!!

Juni:
Skolavslutning.
Fick mitt sommarjobb i Ullstämma.
Var i Danmark en vecka, skönt med en veckas ledigt innan det var dax att jobba.
Johan och jag firade 6 år som förlovade.
Började jobba på nya jobbet, trivdes och allt kändes bra.

Juli:
Jobb, jobb, jobb, jobb...i mitten av Juli gick jag upp och jobbade heltid..tufft när man jobbar såna tider, jag har inget emot heltid så länge man jobbar bara dagtid och inga helger..Men när man jobbar oregelbundna tider känns det som man bara jobbar... Såg ju dock så klart fram emot lönen=)

Augusti:
Jobbade halva månaden.
Hade lite ledigt mellan jobb och skola, 5 dagar tror jag, Johan och jag åkte då till Kalmar i ett par nätter. En semester som var behövlig efter mkt slit under sommaren.
Sen började då skolan, kändes tufft när man insåg hur många kurser som skulle läsas och dessutom läsas på distans, eller halvdistans som skolan kalla det. Det mesta skulle iaf göras hemma.

September:
Minns inte mycket av september.
Skickade inbjudningskort och förberedde inför mig 25 års dag.
Annars var det nog mest plugg som gällde.

Oktober:
Jag fyllde 25. Dax att börja känna sig gammal ju! Hade iaf släkten som kom och firade mig, gjorde dock inte så stort av det, fyllde gjorde jag ändå.
Johan jag firade även 9 år tillsammans! Och 2 år som gifta, var har tiden tagit vägen??
Pluggande var det även fullt upp med så klart..Började ju dock se slutet...

November:
Första hälften av November var hemsk...En massa pluggande, skulle vara klar i mitten av November ju... Han klart, bara skolan eller om det nu är kunskapstorget som är så fruktansvärt slöa vad gäller att få betyget. Så en massa telefonsamtal och ilska, till ingen nytta..
En massa jobbsökande var det oxå...Arbetslös de 2 sista veckorna av November. Tills sista dagen, då de ringde från det jobbet jag har nu och undrade om jag ville komma på intervju...Klart jag ville=)

December:
Intervju som slutade med att jag började jobba samma dag, eller natt då..
Det har varit jobb, julklappsköp, försök att få julkänsla.
Har firat jul. Varit sjuk har jag ju oxå..usch..
Snart är det ett nytt år.
Hoppas att det blir bra, bättre än detta, säger inte att det varit dåligt. Men det finns så mkt mer jag vill som jag hoppas på detta året.

Det var mitt år i korta drag.
Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Maria

Du har fikat med mig också, en viktig händelse som inte får glömas bort! Snart blir det träff igen eller hur! DItt julkort var jättefint förresten. Kram.

2009-12-29 @ 13:00:18
URL: http://mariapetersen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0