Torsdag

Dagarna går FORT!!
Skulle ju vare å käkat gröt å fått julklapp igår på jobbet...Men med extrem huvudvärk orkade jag mig bara inte iväg, så julklappen den tar jag nästa vecka när jag ändå ska in på möte. Huvet känns bättre idag men jag är oerhört trött, har så svårt att somna med huvudvärk..borde väl vara lätt??
Idag ska jag iaf iväg till tornby med syster å handla julklappar..
Skulle ju handlat julklappar igår oxå, men Johan, men som sagt, huvudvärk..=( Men det hinns med..Johan slutar tidigt på fredag så tar det då.
Har lite ont i en visdomstand..en sån där som ligger lite halvgömd under tandköttet..Har väl fått in nån skit, så ska skölja med nått medel jag har, som jag använde sist det blev så här...Men kan inte skölja med det hur som helst då man ska vänta ett tag efter att man borstat tänderna å så där..krångel..Men men...Ska till tandläkaren imorrn oxå, eller tandsköterska iaf, undersökningsdax igen...Då kan de ju kolla vid tanden oxå så inget annat måste göras...Så imorrn på morgonen kommer jag att vara NERVÖS...Jag som HATAR tandläkaren...Bara en undersökning är hemskt ju...Först ska de ta de där jäkla bilderna, det går knappt eftersom jag typ kräks av att ha nått så långt bak i munnen...så tårana brukar spruta, inte för att jag gråter, men för att det blir så när man klöks..å så mår man illa flera timmar efter... Så sen ska de börja slita och dra i tänderna..å trycka sönder tandköttet som börjar blöda..Å nästan alltid får de ta bort lite tandsten, då känns det som om de drar sönder tänderna då med...Å så gå igenom bilderna..å inse att man har 5 hål som måste lagas...jag har alltid haft hål, sen första gången jag var hos tandläkaren som liten..en endaste gång tror jag att jag gått därifrån utan hål...Det handlar inte om slarv med tandborstning eller så..kanske lite slarv med tandtråd, men munskölj används flitigt iaf. Det är ju så..vissa har oturen att få hål hur väl man än sköter tänderna å vissa får inte hål även om de inte sköter sina tänder..Orättvist...
Nåväl..när alla såna där hemskheter är gjorda är det ju betalningen oxå...Blir väl 300 imorrn gissar jag på efter att de dragit av de där pengarna de dragit av... Den summan kan jag leva med...Men när summan för alla lagningar kommer, då vill jag helst stoppa huvet i sanden..
Å när hålen ska lagas, då är det ju ännu mer att plågas över...
Aja..ska försöka att inte tänka på det där för mkt idag...Ska inte förstöra dagen med det ju...Får räcka med att göra det imorrn.
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0