Låt det gå fort

Vet inte, men tror jag har skrivit om det förrut, att farfar är så dålig, det går lite upp och ner för honom, läkaren ger honom ett par veckor...ena dagen är han jätte pigg, andra dagen är det jätte dåligt, idag var det tydligen inte alls bra...Jag bara hoppas att det ska gå fort..Han har så ont, är liten som en fågelunge, liggsår har han, klarar sig inte alls själv, kan inte längre gå ut och blir så rastlös osv. Så för hans skulle hoppas jag att det går fort, så han slipper lida. Det känns tufft och jobbigt, har aldrig haft nån direkt kontakt med farfar då han är alkolist, en rikigt a-lagare om man säger så, några minnen sen barn har man, det är nu sen han gick med på att bo på sjukhem som man träffat honom lite mer, men inte trodde jag att det skulle kännas så mkt som det gör. Men det är hemskt att se honom dålig, det är ju trots allt ens rötter, utan honom skulle ju jag inte finnas osv...
Han är egentligen inte så gammal, 75 år, men alla organ i kroppen är helt utslitna efter alla år med alkohol. Kroppsligt är han nog närmare 100, och han har gjort sitt liv, det är bara att acceptera det, även om det känns tungt, skulle nog vilja ha honom kvar ett tag till nu när det är lite mer ordning på hans liv, men att han ska lida, det vill jag ju så klart inte. Därför hoppas jag på att det går fort.



Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej igen!!! Ja vi får hoppas att det går fort för inte är han pigg men det kändes ändå skönt att få träffa honom idag. TACK FÖR ATT NI STÄLLER UPP!!! Kram mamma

2009-02-25 @ 19:20:14
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0