Nya gardiner, blod, svett och tårar

Ja, då var äntligen gardinerna uppe...
Blod, svett och tårar...när jag skulle ta bort en av julgardinerna så sitter den här grejer vi har i slutet av gardinenstången fast, totalt...skruven gick inte att skruva upp...går heller inte att trä på gardinen från andra sidan då det var i vardagsrummet och där har vi ett fäste även i mitten...så där står jag, höjdskräck, sliter av skiten..men det tar ju sin tid...så där får ni in svettet...tårarana sprutar i ren frustration...å när jag väl fått bort skiten och kollar i handen så har jag fått ett fint sår i handflatan som det blöder ganska bra ifrån...Nåja, nu sitter gardinerna uppe..bara köket jag ska byta sen, men det får som sagt vänta en stund...

Så här blev det iaf:



Köket...gillar egentligen inte panelgardiner, framför allt inte i köket...dessutom är de här så snea...men nu får de sitta uppe...orkar inte bry mig för tillfället...det står iaf inte god jul på gardinerna nu...



Vardagsrummet...Nu har ni ju inte sett förebilder, men julgardinerna var svarta med tomtar på, så det är bra mkt ljusare nu.



Sovrummet...orkade inte bry mig om att få gardinerna att hänga snyggt...för de ville ändå inte som jag ville...nåja...lär fixa med det där vid ett senare tillfälle..kommer inte stå ut med att de hänger hur som helst...



Denna julen orkade jag inte gå runt och ställa tomtar i hela lägenheten, eller några här och var, men inte som jag brukar, så samlade de flesta här...Men dom är ju så klar borta nu med.
Så nu ser det ut så här istället:



Lite tomare..men skönt att julen är borta...

Så det är vad jag sysslat med nu ett tag...Är rätt trött...det tar med på krafterna än man tror att hålla på och fixa hemma..finns fortfarande mkt att göra i denna lägenhet, men mer för idag blir det inte...finns ingen ork till det, ska bara sitta här nu till unga mödrar börjar 18:30...

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0