Chokladkola paj

Ställde mig och bakade lite..nått gott till kvällen och resten av helgen och nästa vecka säkert oxå...
Blev iaf en chokladkolapaj=)



Först mixa ihop kex, skulle vara chokladkex, det hade vi inte hemma så jag had ei lite kakao oxå å så blanda dem med smör och trycka ut i en pajform...blev inte så bra blandat..men skit samma, smakar nog lika bra för det..=)
Sen var det dax för mörka lagret med kola.


Koka kolan.



Till 120 grader..

Sedan ha i smör och lite ättika.



Å så i med kolan i pajskalet.

Sen var det dax att börja med den ljusa kolan.



Koka till 120 grader å i med smör, ättika och vit choklad, som inte rikigt ville smälta helt..var till slut tvungen att hälla kolan i pajskalet ändå, kolan blir ju för hård annars..



Det färdiga reslutatet..i receptet står att man ska sikta över lite kakao sen när den svalnat oxå...tveksamt om jag gör det...denna ska vi iaf mumsa på ikväll tillsammans med lite grädde..
Står i receptet att den är mäktig och det tror jag säkert, så blir nog en liten liten bit bara...
Längtar iaf efter att få smaka på den=)
Nu slutar ju då Johan strax och jag ska snart sätta igång och steka raggmunk och fläsk..mums, va så länge sen, blev sugen när jag läste systers blogg tidigare i veckan och de hade ätit det...så nu får det bli vår tur oxå=)

Den här förmiddagen har verkligen försvunnit snabbt..vet inte alls var den tage vägen, känns som jag inte hunnit ngt...ok, bakat och diskat, men annars verkligen inget...Nåja, sov ju lite längre än jag brukar och så är det otroligt grått ute så man blir ju såååå seg..
Nehe, om jag skulle leta rätt på receptet till raggmunken...hoppas att jag hittar det, annars får det bli ett samtal till mamma som kan det där i huvet..=)
Kram


Kommentarer
Postat av: Sandra

Mmmmmmmm va gott..=)

Jaa ja hoppas med d löser sig för henne t slut men människan mår fan inte bra nu asså..Kramkram

2009-03-06 @ 14:01:54
URL: http://tjooffs.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godkväll!!! Den ser riktigt god ut! hoppas den smakar bra men ät nu inte upp hela. Vi ses imorgon. Kram mamma

2009-03-06 @ 20:16:12
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: ejmis

Det där lät jättegott!

2009-03-07 @ 14:41:31
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0