jobb

Är ju lite jobbigt det där med jobb nu..
Har ju jobbat på ett ställe i en massa år innan jag började skolan, sen under sommaren nu jobbade jag ju på ett annat ställe, mest för att prova på ngt nytt och för att det låg såååå mycket närmre. Va dock lite rädd nu för att jag inte skulle få komma tillbaka till mitt "gamla" ställe..Fick äntligen tag på chefen där å det va inga problem alls. Men hon ville att jag skulle hunnit få mitt betyg innan vi skriver på papper å allr sånt där så jag får undersköterskelön på en gång och inte ska behöva krångla med det där sen. Så den 23:e ska jag upp till henne så vi kan fixa med allt praktiskt. Känns ju skönt att hon inte va sur över att jag inte jobbade där i somras iaf.
Det är ju bara timmar det gäller, men det är ju bättre än inget...Å tyvärr är det ganska lång resväg, men får ta det. Alla andra jag ringt runt till som ligger lite närmre har ju sagt att de inte behöver personal just nu..Så då får man leva med avståndet..Ligger ju åtminstånde i Linköping, så man ska väl egentligen inte klaga..
Nu kommer man väl ha å göra hela julen...Johan är ledig HELA jul och nyår..jag får väl jobba hela jul och nyår..stora delar iaf...Sånt man får leva med..=)
Dock så tar ju jobbletande verkligen inte slut...Måste fortsätta söka, vill ju inget hellre än att få en fast tjänst, en trygghet. Men det är ju tyvärr så oerhört dåligt med tjänser just nu..det finns typ telefonjobb, å ett sånt tar jag inte..så är det bara. Har vare på flera såna intervjuer och insett hur oseriösa de flesta är, vet att det finns vettiga. Nått va att man skulle jobba 2 veckor som provanställd, ville de inte ha en efter de veckorna så fick man ingen lön för dom veckorna..Jätte troligt att man skriver på ett sånt papper..ALDRIG..

Nehe, börjar bli lite hungrig nu så ska väl försöka få i mig lite frukost kanske.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0