Sås

Då har jag ätit å slöat å haft mig..är så otroligt trött..men men..


SÖTSUR SÅS;

½gul lök
olja
3½ msk msk vinäger (jag rekomenderar dock att ta kanske 2½ msk)
4 msk socker
ca 5 msk ketchup
½ tsk salt
1 tsk soja
2½ dl vatten
1 morot, skivad
lite svartpeppar

Fräs löken försiktigt i olja, har man ingen lök hemma går det med lökpulver oxå..dock gick det ju så klart inte att fräsa lökpulver..=)
Häll sedan i resten av ingrediensera och låt koka ihop några minuter.
Red av såsen för att få den lite tjockare.

Den är faktiskt riktigt god. Åt den med ris och hemmagjorda chickennuggets.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kvällen nu kommer jag nog inte göra så mkt alls...Är som sagt dötrött å ork finns inte alls..Huvet bankar å halsen känns piss...
Skulle lätt kunna somna nu och sova hela natten, ska dock inte göra det, känns lite väl tidigt att gå och lägga sig nu ju!! Ne, ska försöka hålla mig vaken tills Johan kommer hem strax innan 22 iaf. Är ju alltid kul att få se varandra en liten stund iaf.

Det va allt för mig.
Kram



Kommentarer
Postat av: Sandra

Måste testa den snart, låter riktigt gott =) Kram

2010-02-10 @ 19:18:32
URL: http://tjooffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0