Kalmar

Igår kom vi då hem från Kalmar..
Det har varit riktigt blåsigt, regnigt och kallt, men ändå har vi haft det toppenbra:)

Fredagen:
Åkte hemifrån vid 9:15, åkte då först förbi hos mormor och morfar på lite fika, innan vi sen åkte vidare.
Kom till hotellet runt 3 tiden tror jag, kanske ngt senare.
HELA fredagen öste regnet ner och det blåste som fasen..kändes som orkanbyar...
Vi gjorde inte jätte mkt under fredagen, gick ut å åt, kollade lite i affärer å så där.

Lördagen:
Ösregn och blåst...
Hade tanken att gå på stan...Fast vi ångrade oss...Åkte istället mot Orrefors...Glasbruket:) Lite smått och gott hittades.
Sen slutade det äntligen att blåsa iaf.
Så vi åkte tillbaka mot Kalmar. Gick runt lite på stan innan det var dax för oss att äta.
Sen hade alla butiker å så stängt, men vi tog oss promenad runt Kalmar för det.
Varken blåst eller ngt speciellt regn nu. Fast dock kallt!

Söndag:
Upp å äta frukost och sen gjorde vi oss iårdning för att åka hemåt.
Avslutade allt med en fika hos mamma å pappa.

Även om nu vädret har varit rent ut sagt piss och att jag dragit på mig en förkylning, så har vi haft det riktigt bra. Haft det lungt och skönt och bara fått vara. Det gör mkt:)

Avslutar med några bilder, blev dock inte så många..





Ett par bilder av hotellrummet.



På promenad..



Jag ville inte synas för mkt:)



Men ok då...en obligatorisk flumbild då...



En fågel som inte stördes det minsta av att vi var nära..



Å så såg jag en svan som jag ville ha en bild på..Efter denna bilden blev den arg på oss..Den fräste för fullt, så vi gick därifrån..



Johan glufsar i sig hotellfrukost..:)



Å sen är det ju så att när man hittar supersöta bebiskläder så är det VÄLDIGT SVÅRT att låta bli att köpa:)
Dock ser jag nu att lappen ju ligger för kaninen på bodyn...Smarta jag...
Men är det inte sött?:)

Det var allt jag hade...eller iaf allt jag vågade visa..:)
Kram kram




Kommentarer
Postat av: Terese

Vilka fina kläder till bebisen

2010-05-10 @ 14:44:17
Postat av: Maria Petersén

Hej,underbara bebiskläder. Kul att höra att det var en kul minisemester trots vädret. Träffade Linda min gammla och nya PT, hon är också gravid, i vecka 13. Tyckte det var ett roligt sammanträffande. Dags att synas snart och ta en lunch eller vad säger du? Många kramar till er båda!

2010-05-10 @ 20:39:00
URL: http://mariapetersen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0