Oro, lessen...

Vad jag minns så har jag inte skrivit så mkt om detta i bloggen innan. Men känner nu att jag måste få skriva av mig.
I mitten av Juni i år så fick min svärmor reda på att hon har cancer, som satt i tolvfingertarmen.
Operation gjordes ca 1½ vecka senare och det såg bra ut. Men med komplikationer efter operationen gjorde det ändå att hon blev liggandes på sjukhuset i ca 2 månader.
Prover som tagits på tumören visade att det var en aggresivare sort än man kanske trott innan. Innan hade det inte varit på tal som cellgifter, det är det nu.
Tanken är att hon ska börja med det i vecka 40.
Nu är dock frågan om hon kommer att kunna påbörja den behandlingen så snart.
I helgen har hon varit dålig, illamående som gjort att hon inget fått behålla, tappat 4 kilo på bara 3 dagar. Alltså inte fått behålla något alls.
Igår hade de fått åka upp med henne och hon ligger nu där. Hade fått en massa dropp å sånt igår, måste ju vara helt uttorkad.
Idag ska det göras undersökningar.
Jag känner en sån oro för att de ska hitta nått nytt, det får bara inte vara så.
Jag hoppas på nått "simpelt" så som nån bakterie eller nått. Får leva på hoppet just att det är något lättare och inte nått mer allvarligt.
Lite mer än 3 månader sen beskedet och hon mår så mycket sämre nu än hon gjorde innan.

Vi vet inte riktigt allt som händer och sker just nu, svärmor orkar inte ha nån telefon på rummet eftersom hon inte orkar prata med någon.
Svärfar är den vi får reda på saker av, men även han mår ju jättedåligt av allt, så jag vet ärligt talat inte hur mycket han uppfattar av vad sjukvården säger.
Vi får helt enkelt invänta svar från undersökningar.
Jag hoppas nu bara inte att de skickar hem henne förrän de vet vad som orsakar detta.
Jag hoppas att de gör alla möjliga undersökningar för att kunna utesluta en spridning av den där hemska sjukdomen.
Snälla, snälla, låt det vara nått som är enkelt att åtgärda.
Snälla, låt oss få tillbaka den glada, livliga,pigga/ underbara svärmor/mamma/fru/blivande farmor som hon faktiskt är.


Kommentarer
Postat av: Terese

Urs vad tufft för dig, Johan, Johans syskon och alla andra som är runt i krig henne båda familj och vänner.

Jag förstår din oro och vill du prata med via telefon mail eller chatt så hör av dig.

Jag finns här!

Stor kram

2010-09-28 @ 11:55:22
Postat av: ejmis.blogg.se

Styrkekram!

2010-09-28 @ 20:19:03
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Maria Petersén

Kram gumman och gubben!!!

2010-09-28 @ 21:25:28
URL: http://mariapetersen.blogspot.com
Postat av: Ida

mängder med styrkekramar till er alla!!

2010-09-30 @ 10:54:33
URL: http://schander84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0