Surdeg

Jag försöker med lite mat och bak här då..ska ta nån dag sen och gör om bloggen lite så den ser lite mer mat och bak ut..:)
Jag gav mig idag, nu precis på att sätta en surdeg..se om jag lyckas..



Jag vet inte alls om jag kommer att lyckas..gjorde nått försök en annan gång för länge sen, då började det bubbla och leva de första dagarna, men sen dog den lixom... Hoppas på att lyckas denna gången och att vi kan få oss ett gott bröd om ca 5 dagar... Såt här som inte alls passar mig egentligen, har ju inte tålamod att vänta..
Sen är det så svårt att tolka hur mkt man ska täcka tycker jag, på vissa ställen om man läser runt på internet så ska det vara helt täckt, ibland helt öppet, ibland ska det luftas lite grann då och då och ibland ska det luftas lite hela tiden. Jag valde att lägga plastfolie öven, men har en liten minispringa så det kommer in lite luft.
Sist jag gjorde ett försök till surdeg har jag för mig att jag typ luftade 1-2 ggr per dag och eftersom jag inte lyckades den gången så gör jag ett annat försök.
Nått recept kommer jag inte med förrän jag sett att jag lyckats. Men håller er uppdaterade om hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0