Lägger till träning

Ok, kosten fungerar bra och promenader kommer jag oftast ut på varje dag. Så nu fungerar de rutinerna tillräckligt bra för att lägga till en sak till.
Har dock inte jätte mycket egentid och kan inte ge mig iväg på kvällarna eftersom Johan oftast jobbar.. Är inte så värt sugen på att ge mig iväg på kvällarna heller om jag ska vara riktigt ärlig. MEN, vi har ju faktiskt vår träningscykel som så snällt står i vårt extrarum och bara väntar på att användas.
Så idag nu under kvällen när jag hade sövt Ludvig så satte jag mig och cyklade 5 kilometer. Det är inte mycket, jag cyklade ganska långsamt och det tog ändå bara ca 13 minuter, men att få in en rutin att varje dag cykla de där 5 kilometrarna är bra. Så det är nu mitt nästa mål, 5 kilometer om dagen på cykeln. Måste lixom lära mig att ta tiden till att sätta mig där. Och så är det ju egentligen med varje ny sak, man, eller iaf JAG måste lära mig att ta tid till att göra nått vettigt och inte bara sätta mig framför datorn eller tv:n när kvällen är kommen och Ludvig sover.
När rutinen cykel är invand så tar jag nästa grej eller så ökar jag distansen på cykeln eller vad det kan tänkas bli. Måste hitta saker som fungerar just för mig, sånt som jag inte bara gör i några dagar och sen har tröttnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0