Marängen

Ne, den där marängen gör jag inte igen..
Så extremt söt, ev kan man väl minska sukrinet, men det blev ändå ingen god smak, så den var inget för mig.
Men vill ni göra extremt söt maräng som inte smakar maräng så får ni receptet här:

4 äggvitor
lite citronsaft
0,75 dl sukrin

Vispa äggvita och citronsaft tjockt.
Rör ner sukrinet.

Jag gjorde dock halv sats och det räckte gott och väl till att göra en normalstor marängbotten som var ca 1 cm hög.

60 minuter i 125 grader.
Dock när jag skulle ta ut den efter 60 minuter så var den ganska mjuk, så jag lät den stå i eftervärmen tills ugnen svalnat. Då hade marängen torkat iaf.

Men som sagt, du bör verkligen gilla sött för att uppskatta den där.
Å då ska man tänka på att jag är en riktig gottegris som kan äta hur mycket sött som helst..

Mitt sötsug gav iaf med sig efter ett tag, man får klättra lite på väggarna och samtidigt dricka en massa vatten. Vatten är toppen bra och se till att inte bli allt för hungrig innan man äter igen, hunger sätter oxå fart på sötsuget, iaf för mig.

Nästa helg provar jag iaf kladdkakan jag hittade recept på, bara jag hittar sojamjöl. Blir inte den bra skiter jag nog i det här med att hitta "bra"/mindre dåliga sötsaker att äta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0